Kurstillfälle

Industriell marknadsföring

Kursen utgår från en traditionell syn på marknadsföring, s.k konsumentmarknadsföring. Uppsalaskolans nätverkssynsätt utgör den teoretiska grunden för att beskriva och förklara industriella marknaders särdrag. Utifrån dessa grunder utvecklas modeller och teorier rörande industriell marknadsföring där även företags inköpsfunktion utgör ett viktigt inslag. I kursen behandlas även marknadsföring av tjänster samt de särskilda problem som uppstår när företag marknadsför sig i andra länder. Olika sätt att genomföra marknadsundersökningar beskrivs.


Poäng:
7,5 högskolepoäng
Nivå:
Grundnivå 1
Termin:
Vårterminen 2017
Anmälningskod:
HDA-V2TJM
 
Ges endast som del av ett program!
Ej sökbar som fristående kurs.
Anmälningsdatum:
2016-10-15
Anmälan till:
Universitets- och högskolerådet
Startar och slutar:
v3, 2017 - v12, 2017
Studietakt:
50%
Studieort:
Borlänge
Språk:
Svenska
Undervisningstid:
Dag
Studieform:
Normal
Studieplatser:
Kursansvarig:
Kurskod:
IE1071