Service och Support

Välkommen till Service och support

Campus Falun

Helpdesk ligger i anslutning till receptionen. Här kan du få hjälp med ditt passerkort och ditt användarkonto samt låna teknisk utrustning.

Campus Borlänge

Helpdesk ligger i anslutning till receptionen. Här kan du få hjälp med ditt passerkort och ditt användarkonto.

Fler kontaktvägar

Vi har givetvis fler kontaktvägar till vår support, se menyn här till höger.

Snabbval om du ringer 023-77 88 88:

  • Vill du ha hjälp med studieadministrativa frågor, såsom registrering, studievägledning och antagning, tryck 1.
    • Vill du ha hjälp med reservplatsplacering, registrering eller betyg, tryck 1.
    • Vill du ha hjälp med frågor rörande antagning, tryck 2.
    • Vill du ha hjälp av en studievägledare med att välja utbildning eller yrke, tryck 3.
  • Tryck 2 om du vill ha hjälp med högskolans digitala lärmiljöer såsom Fronter och samtal i Connect.
  • Tryck 3 om du vill ha hjälp med ditt användarkonto och lösenord.
  • Tryck 4 om du vill ha hjälp med högskolans datorer eller tekniska utrustning.

FAQ och guider

Terminsöppettider
Studieadministration, växel, reception, helpdesk, antagningen och IT-avdelningen har öppet 08.00-16.00 måndag-fredag.

NGL-centrum har öppet 08.00-22.00 måndag-torsdag och 08.00-16.00 på fredagar.

Andra öppettider
För att få information om andra öppettider under till exempel sommaren, högtider och helgdagar, klicka på denna länk.

Telefon
023 - 77 88 88

E-post
support@du.se

Connect - samtal.du.se
Supportcafé

Kontaktformulär
Kontaktformulär

Driftinformation
Driftinformation