Annie-Maj Johansson Cecilia Wijnbladh Gunilla Sandberg, Utbildning, kommunikation och kultur Mälardalens högskola Sari Vuorenpää, Specialpedagogiska institutionen Stockholms universitet
Projektperiod
-
Projektstatus
Pågående
Beskrivning
Det övergripande syftet med projektet är att med hjälp av tidigare forskning identifiera läs- och skrivutvecklande undervisning inom fem ämnesområden som läroplanen anger som centrala i
förskoleklassens verksamhet: språk och kommunikation, matematik, natur, teknik och samhälle
samt lek. Vi väljer dessa ämnesområden för att få tillgång till många olika slags
undervisningstillfällen. Syftet har två delar: projektet är tänkt att bidra med kunskap om hurdan läs och skrivutvecklande undervisning som pågår i förskoleklassens verksamhet, men också att identifiera möjligheter att utveckla läs- och skrivundervisningen. Finansiär: Vetenskapsrådet, 2020-03954
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.