Aspelin, J. (2010). Sociala relationer och pedagogiskt ansvar (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140668882
Book / Anthology
Börjesson, M., & Rehn, A. (2009). Makt (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147087464
Book / Anthology
Cummins, J., Hu, S., Markus, P., et al. (2015). Identity Texts and Academic Achievement: Connecting the Dots in Multilingual School Contexts. TESOL Quarterly, 49(3), 555-581. DOI: 10.1002/tesq.241
Journal
Cummins, J. (2021). Rethinking the education of multilingual learners : a critical analysis of theoretical concepts (1 uppl.).. Bristol: Multilingual Matters, 313-322.
Journal
Foucault, M. (2017). Övervakning och straff: fängelsets födelse (4th ed.). Lund: Arkiv. ISBN: 9179241697
Gruber, S. (2007). Skolan gör skillnad: Etnicitet och institutionell praktik. (Doctoral thesis, Linköping universitet, Linköping, Linköping Studies in Arts and Science 387). Retrieved from http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-8775.
Thesis
Hakvoort, I., & Lundström, A. (2019). Pedagogiskt ledarskap med konflikter i fokus (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151100821
Book / Anthology
Lorentz, H. (2018). Interkulturell pedagogisk kompetens : integration i dagens skola (2nd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144124063
Book / Anthology
Skolverket. (2022). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2022. Stockholm: Skolverket.
Government publication
Thornberg, R., Pozzoli, T., & Gini, G. (2021). Defending or Remaining Passive as a Bystander of School Bullying in Sweden: The Role of Moral Disengagement and Antibullying Class Norms. Journal of Interpersonal Violence, 1-24. DOI: 10.1177/08862605211037427
Journal
Tillkommer: Artiklar, FN:s konvention om barnets rättigheter samt relevanta nationella och lokala styrdokument.
Text
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.