or
Bibliography for:
Approved 9 Aug 2024

Social Relations, Conflicts and Power in Preschool Class and Primary School Grades 1-3 (GPG2M9)

H3JRM (Autumn 2024, 100%, Day, Normal, Falun, Round 1, ORD)

Literature

  • Aspelin, J. (2010). Sociala relationer och pedagogiskt ansvar (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140668882
    Book / Anthology
  • Börjesson, M., & Rehn, A. (2009). Makt (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147087464
    Book / Anthology
  • Cummins, J., Hu, S., Markus, P., et al. (2015). Identity Texts and Academic Achievement: Connecting the Dots in Multilingual School Contexts. TESOL Quarterly, 49(3), 555-581. DOI: 10.1002/tesq.241
    Journal
  • Cummins, J. (2021). Rethinking the education of multilingual learners : a critical analysis of theoretical concepts (1 uppl.).. Bristol: Multilingual Matters, 313-322.
    Journal
  • Foucault, M. (2017). Övervakning och straff: fängelsets födelse (4th ed.). Lund: Arkiv. ISBN: 9179241697
    Book / Anthology
  • Friends. (2020). Friendsrapporten. Retrieved 2022 May 25 from https://friends.se/en/friendsrapporten-2020/.
    Website
  • Gruber, S. (2007). Skolan gör skillnad: Etnicitet och institutionell praktik. (Doctoral thesis, Linköping universitet, Linköping, Linköping Studies in Arts and Science 387). Retrieved from http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-8775.
    Thesis
  • Hakvoort, I., & Lundström, A. (2019). Pedagogiskt ledarskap med konflikter i fokus (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151100821
    Book / Anthology
  • Lorentz, H. (2018). Interkulturell pedagogisk kompetens : integration i dagens skola (2nd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144124063
    Book / Anthology
  • Skolverket. (2022). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2022. Stockholm: Skolverket.
    Government publication
  • Thornberg, R., Pozzoli, T., & Gini, G. (2021). Defending or Remaining Passive as a Bystander of School Bullying in Sweden: The Role of Moral Disengagement and Antibullying Class Norms. Journal of Interpersonal Violence, 1-24. DOI: 10.1177/08862605211037427
    Journal
  • Tillkommer: Artiklar, FN:s konvention om barnets rättig­heter samt relevanta nationella och lokala styrdokument.
    Text