or
Bibliography for:
Approved 22 Jul 2024

Assessment and Grading - Continuing Professional Development for Teachers (GPG2Z3)

H3JYD (Autumn 2024, 50%, Day, Distance, Falun, Round 1, VAL)

Literature

  • Hirsh, Å., & Lundahl, C. (Eds.). (2021). Hållbar bedömning: bildning, välbefinnande och utveckling i skolans bedömningsarbete (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827301
    Book / Anthology
  • Lundahl, C. (2011). Bedömning för lärande (-). Stockholm: Norstedt. ISBN: 9789113026831
    Book / Anthology
  • Nordgren, K., Odenstad, C., & Samuelsson, J. (Eds.). (2012). Betyg i teori och praktik: ämnesdidaktiska perspektiv på bedömning i grundskola och gymnasium (2nd ed.). Malmö: Gleerup. ISBN: 9789140676047
    Book / Anthology
  • Skolverket. (2022). Aktuella styrdokument.
    Government publication
  • Skolverket. (2020). Att planera, bedöma och ge återkoppling.
    Government publication
  • Skolverket. (2022). Betyg och prövning. Kommentarer till Skolverkets allmänna råd om betyg och prövning.
    Government publication