Research Project: Hur tillvaratas barns språkliga kompetenser i övergången från förskola till förskoleklass?
Project leader
Tarja Alatalo
Project Members
Elisabeth Frank, Institutionen för utbildningsvetenskap Linnéuniversitetet Joanna Meier
Project Period
01-01-2013 - 31-12-2014
Project Status
Completed
Description
Keywords
Förskola, förskoleklass, skriftspråklig utveckling, överlämning
Research Profile
Education and Learning
Subject
Educational Work
Financiers
Publications
Alatalo, Tarja, Meier, Joanna, Frank, Elisabeth . Information sharing on children’s literacy learning in the transition from Swedish preschool to school , Journal of Research in Childhood Education , 2017, Vol. 31, No. 2, 240-254. Article : refereed.
Alatalo, Tarja, Meier, Joanna, Frank, Elisabeth . Transition between Swedish preschool and preschool class : a question about interweaving care and knowledge , Early Childhood Education Journal , 2016, Vol. 44, No. 2, 155-167. Article : refereed.
Alatalo, Tarja . Forskning om skriftspråksundervisning i förskola, förskoleklass och skolans tidigare år , SCIRA Läsning , 2015, Vol. 40, No. 2, 4-8. Article : popular science.
Alatalo, Tarja, Meier, Joanna, Frank, Elisabeth . Överlämningar från förskola till förskoleklass , Forskning om undervisning och lärande , 2014, Vol. 13, 30-52. Article : refereed.
Alatalo, Tarja, Meier, Joanna . Överlämning av information från förskola till förskoleklass gällande elevers skriftspråkliga utveckling , 2014. Conference paper : refereed.