Eriksson, I. (2021). Att identifiera problem i undervisningen - en grund för didaktisk skolutveckling. In N. Rönnström, & O. Johansson (Ed.), Att förbättra skolor med stöd i forskning (1st ed., pp. 355-371). Natur & Kultur.
Chapter in book
Forssten Seiser, A., & Karlefjärd, A. (2014). Aktionsforskning som förhållningssätt i en föränderlig omvärld. KAPET, 10(1), 58-73.
Finns tillgängligt i kursrummet.
Text
Gustavsson, S., Henning Loeb, I., & Kvarnemo, C. (2018). Lärande för hållbar utveckling i yrkeslärarutbildning. Nordic Journal of Vocational Education and Training, 2018, 8(3), 19-35.
Journal
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling: forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (Första utgåvan, första tryckningen). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Book / Anthology
Larsson, P., & Löwstedt, J. (2020). Strategier och förändringsmyter : ett organiseringsperspektiv på skolutveckling och lärares arbete (3rd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144137490
Book / Anthology
Lundström, U. (2018). Lärares professionella autonomi under New Public Managementepoken. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk, 27(1), 33-59. DOI: 10.48059/uod.v27i1.1091
Journal
Andra artiklar och texter kan tillkomma.
Text
2. VFU 3
Insulander, E., & Selander, S. (Eds.). (2021). Att bli lärare (Andra upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147143467
Book / Anthology
Alternative literature
Insulander, E., & Selander, S. (Eds.). (2018). Att bli lärare (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122851
Book / Anthology
or
Insulander, E., & Selander, S. (Eds.). (2023). Att bli lärare (Tredje upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147147489
Book / Anthology
Relevanta styrdokument.
Text
Reference literature
Course modules
1. Development Work
Henning Loeb, I., Langelotz, L., & Rönnerman, K. (Eds.). (2019). Att utveckla utbildningspraktiker : analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144132129
Book / Anthology
Johansson, O., & Rönnström, N. (Eds.). (2021). Att förbättra skolor med stöd i forskning : exempel, analyser och utmaningar (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827660
Book / Anthology
2. VFU 3
Bie, K. (2014). Reflektionshandboken för pedagoger (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140688255
Book / Anthology
Carlgren, I. (Ed.). (2017). Undervisningsutvecklande forskning : exemplet learning study (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140695888
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.