Bijvoet, E. (2024). Språkattityder och språkideologier. In E. Sundgren (Ed.), Sociolingvistik (3rd ed., pp. 85-109). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147149377
Chapter in book
Bylin, M., & Melander, B. (2024). Språkpolitik och språkvård. In E. Sundgren (Ed.), Sociolingvistik (3rd ed., pp. 253-268). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147149377
Kolu, J. (2017). "just de niillä oli sovmorgon" - Kulturella och pragmatiska aspekter på kodväxling i tvåspråkiga ungdomssamtal i Haparanda, Stockholm och Helsingfors. Språk & stil, NF 27, 129-158. Retrieved from https://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1173908/FULLTEXT01.pdf. ISSN: 1101-1165
Journal
Lainio, J. (2024). Flerspråkighet och språkkontakter i Sverige. In E. Sundgren (Ed.), Sociolingvistik (3rd ed., pp. 199-226). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147149377
Chapter in book
Lindberg, I. (2013). Samtal och interaktion i språkforskning. In K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Ed.), Svenska som andraspråk: I forskning, undervisning och samhälle. (2nd ed., pp. 481-518). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144070650
Chapter in book
Lindberg, I. (2005). Språka samman : om samtal och samarbete i språkundervisning (2nd ed.). Stockholm: Natur och kultur. ISBN: 9127504964
Book / Anthology
Norrby, C. (2014). Samtalsanalys : så gör vi när vi pratar med varandra (3rd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144088884
Rosén, J., & Wedin, Å. (2015). Klassrumsinteraktion och flerspråkighet : ett kritiskt perspektiv (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147112081
Book / Anthology
Senter, K. (2024). Förortsförankrat tal. In E. Sundgren (Ed.), Sociolingvistik (3rd ed., pp. 181-198). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147149377
Chapter in book
Sundgren, E. (2024). Inledning. In E. Sundgren (Ed.), Sociolingvistik (3rd ed., pp. 8-24). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147149377
Chapter in book
Wirdenäs, K., & Norrthon, S. (2024). Samtal och samtalsforskning. In E. Sundgren (Ed.), Sociolingvistik (3rd ed., pp. 130-155). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147149377
Chapter in book
Forskningsartiklar (en av följande forskningsartiklar läses noggrant - övriga läses översiktligt).
Text
Cekaite, A., & Björk-Willén, P. (2012). Peer group interactions in multilingual educational settings: Co-constructing social order and norms for language use. International Journal of Bilingualism, 17(2), 174-188. DOI: 10.1177/1367006912441417
Journal
Kahlin, L., Keevallik, L., Söderlundh, H., et al. (2021). Translanguaging as a resource for meaning-making at multilingual construction sites. Multilingua, 41(3), 261-280. DOI: 10.1515/multi-2021-0125
Journal
Lehti-Eklund, H. (2012). Code-switching to first language in repair – A resource for students’ problem solving in a foreign language classroom. International Journal of Bilingualism, 17(2), 132-152. DOI: 10.1177/1367006912441416
Journal
Osvaldsson, K., Persson-Thunqvist, D., & Cromdal, J. (2012). Comprehension checks, clarifications, and corrections in an emergency call with a nonnative speaker of Swedish. International Journal of Bilingualism, 17(2), 205-220. DOI: 10.1177/1367006912441420
Journal
Slotte-Lüttge, A., Pörn, M., & Sahlström, F. (2012). Learning how to be atähti: A case study of language development in everyday situations of a 7-year-old multilingual Finnish child. International Journal of Bilingualism, 17(2), 153-173. DOI: 10.1177/1367006912441418
Journal
Wedin, Å., & Shaswar, A. (2019). Whole class interaction in the adult L2-classroom. Apples - Journal of Applied Language Studies, 13(2), 45-63. DOI: 10.17011/apples/urn.201903251959
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.