Abrahamsson, T., & Bergman, P. (Eds.). (2014). Tankarna springer före- : att bedöma ett andraspråk i utveckling (2nd ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111749
Book / Anthology
Abrar-ul-Hassan, S., Douglas, D., & Turner, J. (2021). Revisiting second language portfolio assessment in a new age. System, 103, 1-9. DOI: 10.1016/j.system.2021.102652
Flyman Mattsson, A., & Håkansson, G. (2021). Bedömning av svenska som andraspråk : en analysmodell baserad på grammatiska utvecklingsstadier (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144137599
Book / Anthology
Håkansson, G. (2013). Utveckling och variation-en tillämpning av processbarhetsteorin på svenskt inlärarspråk. In K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Ed.), Svenska som andraspråk- i forskning, undervisning och samhälle (2nd ed., pp. 151-168). Lund: Studentlitteratur.
Chapter in book
Jakobson, L. (2019). Lärares uppfattningar om responsfokus och responssätt för vuxna nybörjarstuderandes texter i svenska som andraspråk. Nordand, 3(01), 25-47. DOI: 10.18261/issn.2535-3381-2019-01-02
Journal
Jones, J., Wiliam, D., & King's College London. (2008). Modern foreign languages inside the black box : Assessment for learning in the modern foreign languages classroom (1st ed.). London: GL Assessment. ISBN: 9780708717653
Book / Anthology
Kuyumcu, E. (2010). Bedömning av elevtexter i ett genrepedagogiskt perspektiv. In M. Olofsson (Ed.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. (1st ed., pp. 119-142). Stockholm.
Chapter in book
Lopez, A., Turkan, S., & Guzman-Orth, D. (2017). Assessing Multilingual Competence. In E. Shohamy, I. Or, & S. May (Ed.), Language Testing and Assessment: Encyclopedia of Language and Education (3rd ed., pp. 91-102). Cham: Springer.
Chapter in book
Olofsson, M., & Sjökvist, L. (2013). Bedömning i svenska som andraspråk. In I. Lindberg, & K. Hyltenstam (Ed.), Svenska som andraspråk i forskning, undervisning och samhälle. (2nd ed., pp. 685-724).
Chapter in book
Olofsson, M. (2010). Genrepedagogik med lärare i gymnasieskolan och vuxenutbildningen. In M. Olofsson (Ed.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. (1st ed., pp. 247-269).
Material/litteratur om ca 200 kan tillkomma enligt lärares anvisningar..
Text
Reference literature
Jakobson, L. (2020). Vuxna nybörjarstuderandes uppfattningar om skriftlig lärarrespons på skrivande i svenska som andraspråk. Educare - vetenskapliga skrifter, (4), 1-32. DOI: 10.24834/educare.2020.4.1
Journal
Johansson, B., & Sandell Ring, A. (2019). Låt språket bära : genrepedagogik i praktiken (5th ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144128894
Schleppegrell, M. (2010). Functional grammar in the classroom. In M. Olofsson (Ed.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. ( pp. 79-95).
Chapter in book
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.