or
Bibliography for:
Approved 7 Aug 2024

Mathematics Education II (GMD2GU)

H3JQX (Autumn 2024, 50%, Day, Distance, Falun, Round 1, ORD)

Literature

  • Bentley, P. O., & Bentley, C. (2021). Milstolpar och fallgropar i gymnasieskolans matematik : matematikdidaktisk teori om misstag, orsaker och åtgärder (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147128273
    Book / Anthology
  • Bentley, P. O., & Bentley, C. (2016). Milstolpar och fallgropar i matematikinlärningen : matematikdidaktisk teori om misstag, orsaker och åtgärder (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147105854
    Book / Anthology
  • Björklund Boistrup, L. (2022). Bedömning i matematik pågår! : återkoppling för elevers engagemang och lärande (Andra upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147145386
    Book / Anthology
  • Boström, E., & Palm, T. (2023). The effect of a formative assessment practice on student achievement in mathematics. Frontiers in Education, 8, 1-14. DOI: 10.3389/feduc.2023.1101192
    Journal
  • Holmgren, K. (2024). Mål, Matematik och Mening: om identitet i mötet med gymnasieskolans yrkesprogram. (Doctoral thesis, Umeå, Umeå, Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete ISSN 1650-8858).
    Thesis
  • Liljedahl, P. (2022). Att bygga tänkande klassrum i matematik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107295
    Book / Anthology
  • Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare (1st ed.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9140671461
    Book / Anthology
  • Andra texter och myndighetstexter kan tillkomma i kursen.
    Text