Bentley, P. O., & Bentley, C. (2021). Milstolpar och fallgropar i gymnasieskolans matematik : matematikdidaktisk teori om misstag, orsaker och åtgärder (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147128273
Book / Anthology
Bentley, P. O., & Bentley, C. (2016). Milstolpar och fallgropar i matematikinlärningen : matematikdidaktisk teori om misstag, orsaker och åtgärder (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147105854
Book / Anthology
Björklund Boistrup, L. (2022). Bedömning i matematik pågår! : återkoppling för elevers engagemang och lärande (Andra upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147145386
Book / Anthology
Boström, E., & Palm, T. (2023). The effect of a formative assessment practice on student achievement in mathematics. Frontiers in Education, 8, 1-14. DOI: 10.3389/feduc.2023.1101192
Journal
Holmgren, K. (2024). Mål, Matematik och Mening: om identitet i mötet med gymnasieskolans yrkesprogram. (Doctoral thesis, Umeå, Umeå, Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete ISSN 1650-8858).
Thesis
Liljedahl, P. (2022). Att bygga tänkande klassrum i matematik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107295
Book / Anthology
Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare (1st ed.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9140671461
Book / Anthology
Andra texter och myndighetstexter kan tillkomma i kursen.
Text
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.