Ackesjö, H. (2021). (Hur) Bidrar mer bedömning till ökat lärande?. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 39(1), 83-90. DOI: 10.5324/barn.v39i1.3838
Journal
Berg, G., Sundh, F., & Wede, C. (Eds.). (2020). Lärare som ledare : i och utanför klassrummet (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144133423
Book / Anthology
Blossing, U., & Wennergren, A. (2019). Kollegialt lärande : resan mot framtidens skola (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144111254
Falk, J. (2023). AI för nybörjare : allt du behöver för att komma i gång med artificiell intelligens (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127467705
Book / Anthology
Gyllander Torkildsen, L., & Nehez, J. (2020). Att leda utvecklingsprocesser i förskola och skola (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121154
Book / Anthology
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling : forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (Första utgåvan, första tryckningen). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Lindgren, L. (2014). Nya utvärderingsmonstret : om kvalitetsmätning i den offentliga sektorn (2nd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144088945
Book / Anthology
Lundahl, C. (2014). Bedömning för lärande (2nd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101491
Book / Anthology
Lundström, U. (2018). Lärares professionella autonomi under New Public Managementepoken. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik, 27(1), 33-59. DOI: 10.48059/uod.v27i1.1091
Journal
Olsson, M., & Fredriksson, M. (2024). "Vi kallar det skolverkiska". Educare, (2), 134-162. DOI: 10.24834/educare.2024.2.1117
Ytterligare artiklar eller utdrag ur bok/antologi om max 50 s. kan tillkomma.
Text
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.