Alatalo, T. (2017). ”Kalle, du kan ju läsa!” Förskoleklasslärare synliggör förskoleklasselevers skriftspråksutveckling. Nordic Journal of Literacy Research, 3(0), 1-18. DOI: 10.23865/njlr.v3.479
Journal
Alatalo, T. (2021). Högläsning: didaktik för språk-, läs- och skrivutveckling (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144137889
Gibbons, P. (2016). Stärk språket, stärk lärandet: språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet (4th ed.). Stockholm: Hallgren & Fallgren. ISBN: 9789173828772
Lundberg, I. (2007). Bornholmsmodellen – vägen till läsning. Språklekar i förskoleklass. Stockholm: Natur och Kultur.
eller Lundberg, I., Rydkvist, M. & Strid, A. (2018). Bornholmsmodellen – språklekar i förskoleklass. Stockholm: Natur och Kultur.
Text
Lundberg, I., & Herrlin, K. (2014). God läsutveckling: kartläggning och övningar (3rd ed.). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127437517
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.