Gyllander Torkildsen, L., & Nehez, J. (2020). Att leda utvecklingsprocesser i förskola och skola (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121154
Book / Anthology
Håkansson, J. (2021). Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder (Tredje upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144152936
Book / Anthology
Johansson, O., & Rönnström, N. (Eds.). (2021). Att förbättra skolor med stöd i forskning : exempel, analyser och utmaningar (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827660
Ytterligare artiklar och myndighetstexter enligt lärares anvisning.
Text
Ytterligare studentlitteratur, artiklar, myndighetstexter anpassad till deltagarens utvecklingsområde, minst 200 sidor.
Text
Reference literature
Alvehus, J., Eklund, S., & Kastberg, G. (2019). Lärarkåren och förstelärarna : splittrad, stärkt och styrd profession (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144123387
Book / Anthology
Björn, C., Ekman Philips, M., & Svensson, L. (Eds.). (2002). Organisera för utveckling och lärande : om skolprojekt i nätverksform (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9144021852
Book / Anthology
Bjørndal, C. R. P. (2018). värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning (Andra upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147127832
Book / Anthology
Bornemark, J. (2018). omätbaras renässans : en uppgörelse med pedanternas världsherravälde (Första upplagan). Stockholm: Volante. ISBN: 9789188659170
Book / Anthology
Bornemark, J. (2020). Horisonten finns alltid kvar : om det bortglömda omdömet (Första upplagan). Stockholm: Volante. ISBN: 9789189043282
Book / Anthology
Bryk, A. S., Gomez, L. M., Grunow, A., et al. (2018). Att förbättra skolan för alla (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144120928
Book / Anthology
Dufour, R., & Marzano, R. J. (2017). Leda lärande i team : hur skolchefer, skolledare och lärare kan förbättra elevers resultat (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144117003
Book / Anthology
Embretsen, E. (2006). Samtalskonst i praktiken. Pdf tillhandahålls i kursrummet.
Text
Embretsen, E., Lundgren, M., & Weinholz, S. (2019). Systematiskt kvalitetsutvecklingsarbete (SKUtA) : styrning, ledning och organisering för ökad kvalitet : ett verktyg för att fördjupa det systematiska kvalitetsarbetet (SKA) i skolans vardag (Andra reviderade upplagan). Borlänge: Förlags AB Björnen. ISBN: 9789198480610
Book / Anthology
Frida, G. (2023). Ledarskap för lärares lärande: Förstelärare som lärarledare. (Doctoral thesis, Umeå, Umeå, Avhandling för filosofie doktorsexamen ISBN: 978-91-8070-032-0).
Thesis
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling : forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (Första utgåvan, första tryckningen). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Book / Anthology
Jarl, M., Blossing, U., & Andersson, K. (2017). Att organisera för skolframgång : strategier för en likvärdig skola (Första upplagan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127818798
Book / Anthology
Katz, S., & Ain Dack, L. (2017). Professionsutveckling och kollegialt lärande : framgångsstrategier och utvecklande motstånd (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127819740
Book / Anthology
Timperley, H., Ell, F., Le Fevre, D., et al. (2021). Ledarskap och utmaningar i professionellt lärande : med fokus på elevers lärande (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144152868
Book / Anthology
Wilhelmson, L., & Döös, M. (2016). Dialogkompetens för utveckling i arbetsliv och samhälle (Fjärde upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144113937
Book / Anthology
Åsén, G. (Ed.). (2022). Perspektiv på systematiskt kvalitetsarbete i förskolan (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147144303
Book / Anthology
Åsén, G. (Ed.). (2020). Vad säger forskningen om svensk förskola? (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147133482
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.