or
Bibliography for:
Approved 1 Jul 2024

Mathematics Education I (GMD2BH)

H3K8N (Autumn 2024, 50%, Day, Distance, Falun, Round 1, ORD)

Literature

  • Engström, A. (2005). Bildning och demokrati i matematikutbildningen. Utbildning & demokrati, 2(14), 5-16.
    Journal
  • Hoz, R., & Weizman, G. (2008). A revised theorization of the relationship between teachers’ conceptions of mathematics and its teaching. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 39(7), 905-924. DOI: 10.1080/00207390802136602
    Journal
  • Liljedahl, P. (2022). Att bygga tänkande klassrum i matematik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107295
    Book / Anthology
  • Petersen, A. (2012). Matematik behöver också en berättelse - ett pedagogiskt ledarskap med fokus på elevens motivation [VISIONS 2011: Teaching]. Acta Didactica Norge, 6(1), 1-17. DOI: 10.5617/adno.1080
    Journal
  • Planas, N., & Gorgorió, N. (2004). Are different students expected to learn norms differently in the mathematics classroom?. Mathematics Education Research Journal, 16(1), 19-40. DOI: 10.1007/bf03217389
    Journal
  • Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare (1st ed.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9140671461
    Book / Anthology
  • Spångberg, N. (2020). Lärares frågor i matematikundervisningen: om möjligheter till utforskande samtal.
    Text
  • Andra artiklar, rapporter och skolverksmaterial kan tillkomma..
    Text