Engström, A. (2005). Bildning och demokrati i matematikutbildningen. Utbildning & demokrati, 2(14), 5-16.
Journal
Hoz, R., & Weizman, G. (2008). A revised theorization of the relationship between teachers’ conceptions of mathematics and its teaching. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 39(7), 905-924. DOI: 10.1080/00207390802136602
Journal
Liljedahl, P. (2022). Att bygga tänkande klassrum i matematik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107295
Book / Anthology
Petersen, A. (2012). Matematik behöver också en berättelse - ett pedagogiskt ledarskap med fokus på elevens motivation [VISIONS 2011: Teaching]. Acta Didactica Norge, 6(1), 1-17. DOI: 10.5617/adno.1080
Journal
Planas, N., & Gorgorió, N. (2004). Are different students expected to learn norms differently in the mathematics classroom?. Mathematics Education Research Journal, 16(1), 19-40. DOI: 10.1007/bf03217389
Journal
Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare (1st ed.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9140671461
Book / Anthology
Spångberg, N. (2020). Lärares frågor i matematikundervisningen: om möjligheter till utforskande samtal.
Text
Andra artiklar, rapporter och skolverksmaterial kan tillkomma..
Text
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.