Backman, E. (2009). Vad har idrottslärare för bild av ”riktigt” friluftsliv? – ett bidrag till diskussionen om friluftsundervisning och tolkningen av kursplanens mål. Tidskrift i idrott och hälsa, (5), 1-20.
Journal
Brugge, B. (2011). Varm, torr, mätt och glad. In B. Brugge, M. Glantz, & K. Sandell (Ed.), Friluftslivets pedagogik: en miljö- och utomhuspedagogik för kunskap, känsla och livskvalitet (4th ed., pp. 1-20). Stockholm: Liber.
Chapter in book
Brugge, B., Glantz, M., & Svenning, S. (2011). Planera för friluftsliv. In B. Brugge, M. Glantz, & K. Sandell (Ed.), Friluftslivets pedagogik: en miljö- och utomhuspedagogik för kunskap, känsla och livskvalitet (4th ed., pp. 1-20). Stockholm: Liber.
Chapter in book
Cuthbertson, B., Socha, T. L., & Potter, T. G. (2004). The double-edged sword: Critical reflections on traditional and modern technology in outdoor education. Journal of Adventure Education & Outdoor Learning, 4(2), 133-144. DOI: 10.1080/14729670485200491
Journal
Kraepelien-Strid, E. (2012). Simkunnighet är viktigt eller...?. In H. Larsson, & J. Meckbach (Ed.), Idrottsdidaktiska utmaningar (2nd ed., pp. 164-175). Stockholm: Liber.
Chapter in book
Mikaels, J., & Asfeldt, M. (2017). Becoming-crocus, becoming-river, becoming-bear: A relational materialist exploration of place(s). Journal of Outdoor and Environmental Education, 20(2), 2-13. DOI: 10.1007/bf03401009
Journal
Nilsson, J., Kraepelien-Strid, E., & Seger, J. (2012). Friluftsliv och naturmiljöaktivitet i skolan. In H. Larsson, & J. Meckbach (Ed.), Idrottsdidaktiska utmaningar (2nd ed., pp. 1-20). Stockholm: Liber.
Chapter in book
Nyberg, G., & Larsson, H. (2016). Rörelseförmåga i idrott och hälsa : en bok om rörelse, kunskap och lärande (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144111629
Book / Anthology
Quennerstedt, M., Öhman, M., & Öhman, J. (2011). Friluftsliv, hälsa och livskvalitet. In Friluftslivets pedagogik: en miljö- och utomhuspedagogik för kunskap, känsla och livskvalitet (4th ed., pp. 1-20). Stockholm: Liber.
Chapter in book
Sandell, K., & Öhman, J. (2013). An educational tool for outdoor education and environmental concern. Journal of Adventure Education & Outdoor Learning, 13(1), 36-55. DOI: 10.1080/14729679.2012.675146
Journal
Sandell, K. (2011). Naturnära friluftsliv - en miljöpedagogik. In B. Brugge, M. Glantz, & K. Sandell (Ed.), Friluftslivets pedagogik: en miljö- och utomhuspedagogik för kunskap, känsla och livskvalitet (4th ed., pp. 1-20). Stockholm: Liber.
Chapter in book
Sjödin, C. (2016). Simlärarboken (3rd ed.). Stockholm: SISU idrottsböcker. ISBN: 9789187745911
Book / Anthology
Wehlin, A. (2015). Orientera i skolan : gör det enkelt, roligt och pedagogiskt (Tredje upplagan). Stockholm: SISU idrottsböcker. ISBN: 9789187745492
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.