Om RECAST
RECAST är ett forum där forskare och doktorander från alla discipliner möts för att diskutera forskning om hållbarhet, dela kunskap, utveckla tvärvetenskapliga samarbeten, bredda sina nätverk och finna nya samarbetspartner. RECAST är öppet för alla som är intresserade av forskningens roll i omställningen till ett hållbart samhälle. RECAST:s seminarier genomförs på engelska.
Om du är intresserad av att få kontinuerlig information om seminarierna och andra aktiviteter, kontakta Ioanna Farsari, ifa@du.se.
RECAST-seminarier
Understandings and mitigation of Climate Change – Social sciences and engineering approaches
26 november kl. 13:00-15:00, Campus Borlänge, rum B301, eller Zoom: https://du-se.zoom.us/my/samtal101
13.00 – 13.05 Välkommen, Ioanna Farsari
13.10 – 13.50 “A Review of the Coherence of the Strategies for Optimizing Photovoltaic Systems” Santiago Valencia Gonzalez, doctorand energiteknik, Institutionen för information och teknik
13.50 – 14.30 “Influencing Climate-Friendly Food Choices through Behavioural Interventions.” – Marie Nowak, doktorand turismvetenskap, Institutionen för kultur och samhälle
14.30 – 14.40 Presentation av bästa examensarbete
14.40 – 14.50 Magisteruppsats: “Academic Air Travel: What Way Now? - Discourses on Academic Mobility among Early-Career Researchers and PhD Students in the Swedish Tourism Field” Clotilde Formica, Magisterprogram i destinationsutveckling
14.50 – 15.00 Kandidatuppsats: “Revit as support for climate calculations, a case study based on semi- detached house”, Rozana Abd Alahad, Byggingenjörsprogrammet
15.00 Fika
Seminariet genomförs på engelska. Efter seminariet är du varmt välkommen att fika, mingla och nätverka!
Tidigare RECAST-seminarier
Läs sammanfattningar av tidigare seminarier inom RECAST (engelska)
Forskningsfinansiärer
På medarbetarwebben hittar du en sammanställning av forskningsfinansiärer samt vägledning för dig som söker externa medel.
Publikationer
Här samlas nyutkomna publikationer som i DiVA har kategoriserats under RECAST.
- Developing a Whole (Pre)school Approach to Sustainability : Insights from Global Citizenship and Early Childhood Education Across Nordic Countries, Ingår i: Whole School Approaches to Sustainability, Springer Nature, 2024. Kapitel av bok. .
- Circular economy in tourism and hospitality: A micro-meso-macro framework for inter-disciplinary research, Tourism and Hospitality Research, 2024. Artikel : refereegranskat. .
- A whole (pre)school approach to sustainability in eco- and non-eco-certified preschools in Sweden : Principals’ views and attitudes, Konferens i pedagogiskt arbete, 2023 : 2023. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Förskolebarns egna val av lek : Preliminär resultat av en studie med barn, 2023. Konferensbidrag. .
- Children’s Empowered Inclusion in Early Childhood Education for Sustainability, Ingår i: International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood, Routledge, 2023. Kapitel av bok. .
- Education for Sustainability for Preschool Children in Sweden, 2023. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Collaborative Commentary : How Do Teachers Support Children as Citizens?, Ingår i: International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood, Routledge, 2023. Kapitel av bok. .
- Do we need a new airport in the Mountains? : An analysis of soft and strong sustainability arguments, Ingår i: Enabling Sustainable Visits, Uppsala University, 2023. Kapitel av bok. .
- Exploring the nexus between sustainable tourism governance, resilience and complexity research, Tourism Recreation Resarch, 2023, Vol. 48, No. 3, 352-367. Artikel : refereegranskat. .
- Slow post-apocalypse and distorted pastoral in Jessie Greengrass’ The High House, Un/Building the Future: The Country and The City in the Anthropocene : 2023. Konferensbidrag. .
- Teaching Sustainability in Swedish Preschools : Challenges encounter by teachers and child-minders, 2022. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Integration of Economic Sustainability in Early Childhood Education : Mapping the Field, 2022. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Preschool children’s agency in education for sustainability : the case of Sweden, European Early Childhood Education Research Journal, 2022, Vol. 30, No. 1, 147-163. Artikel : refereegranskat. .
- Global report on assistive technology, World Health Organization and the United Nations Children's Fund (UNICEF), 2022. .
- Climate change and sustainable tourism in the new normal : How can we learn from the Covid-19 pandemic?, 2022. Rapport. .
- Pedagogy for sustainable tourism : reflections on the curriculum space of a master programme in Sweden, Journal of Teaching in Travel & Tourism, 2022, Vol. 22, No. 1. Artikel : refereegranskat. .
- Generations and Future Scenarios in John Lanchester’s The Wall and Contemporary Climate Change Discourse, Between Fiction and Society: Imagination and World Building in the Aftermath of a Global Pandemic : 2022. Konferensbidrag. .
- The concept of teaching in preschool curriculum in Sweden and education for sustainability, 11th World Environmental Education Congress : 2022. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- The possible inclusion of Education for Sustainability in Swedish preschool curriculum and education, 11th World Environmental Education Congress : 2022. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Hur kan lärare främja positiva interetniska relationer i skolan? Förutsättningar, strategier och utmaningar, Ingår i: Ungas uppväxtvillkor och integration, Delegationen för migrationsstudier (Delmi), 2021. Kapitel av bok. .
- Local and global aspects : Teaching social sustainability in Swedish preschools, Sustainability (Switzerland), 2021, Vol. 13, No. 7. Artikel : refereegranskat. .
- Pricing for 55: Implementing corporate climate strategy in choice architecture through internal pricing, 2021. Konferensbidrag. .
- Utbildning för hållbar utveckling i kurser i lärarutbildningen vid Högskolan Dalarna : Ett uppdrag inom pedagogiskt arbete, Arbetsrapport / Högskolan Dalarna, 2021. Rapport. .
- Stakeholders’ sustainability discourses of a tourist project in rural Sweden, 29th Nordic Symposium on Tourism and Hospitality Research, “Shaping mobile futures: Challenges and possibilities in precarious times" : 2021. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Sustainable tourism in the new normal : learning from covid experience, 2021. Konferensbidrag. .
- Climate change and sustainable tourism in the new normal, Tourism 21: Re-building Tourism – Continuities and Changes : 2021. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Urban weather generation : the intercomparison of three emerging models, 2021. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Characterization of oxide layers formed on pilot plant Steckel rolled 304 stainless steel samples, Jernkontoret forskning, 2021. Rapport. .
- Influence of annealing on hot-rolled oxides on 2507 stainless steel, Jernkontoret forskning, 2021. Rapport. .
- Characterization of hot-rolled and annealed oxides on 2507 stainless steel – Microstructure, chemical composition, mechanical properties and pickling characteristics, Jernkontoret forskning, 2021. Rapport. .
- Fysioterapi och hållbar utveckling : Hänger det ihop – och varför behöver vi engagera oss?, Fysioterapi, 2021, No. 4, 38-44. Artikel. .
- Förskolans arbete med hållbarhet, Studentlitteratur AB, 2021. Bok. .
- Hållbarhetsambitioner i svenska stora företag, Tidningen Balans Fördjupning, 2021, No. 4, 24-29. Artikel : populärvetenskaplig. .
- Eco-certified Preschools and Children's Learning for Sustainability : Researching Holistic Outcomes of Preschool Education for Sustainability (HOPES), 2020. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Principals´ Views on and Descriptions of Preschool Education for Sustainable Development, Journal of Applied Technical and Educational Sciences jATES, 2020, Vol. 10, No. 2, 18-40. Artikel : refereegranskat. .
- An analytical framework for sustainable tourism pedagogy : reflections from Sweden, Research Symposium on Sustainability Day, Dalarna University, Falun, Sweden, December 10 2020 : 2020. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Concrete Examples of Education for Sustainability Practices in Preschools in Sweden, Education in an Era of Risk - the Role of Educational Research for the Future : 2019. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Education for Sustainability in the New Preschool Curriculum in Sweden, ECER 2019, Hamburg, "Education in an Era of Risk - the Role of Educational Research for the Future" : 2019. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Preschool children’s knowledge about the environmental impact of various modes of transport, Early Child Development and Care, 2019, Vol. 189, No. 3, 376-391. Artikel : refereegranskat. .
- Economic (in)equality and sustainability : preschool children’s views of the economic situation of other children in the world, Early Child Development and Care, 2019, Vol. 189, No. 8, 1256-1270. Artikel : refereegranskat. .
- Hållbarhet i förskolan : En översikt av forskningsresultat, Kollegiet för didaktik och barns lärande. Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. Göteborgs universitet. : 2019. Konferensbidrag. .
- Att arbeta med lärande för hållbar utveckling i förskolan : Skolutvecklings- och forskningsprojekt Högskolan Dalarna, 2019. Konferensbidrag : populärvetenskaplig. .
- A case study of a Green Flag-certified preschool in Sweden, Hungarian Educational Research Journal, 2019, Vol. 9, No. 4, 607-627. Artikel : refereegranskat. .
- Sustainability in preschool educational activities : A case study of an eco-certified preschool in Sweden, 2018. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Children’s learning for a sustainable society : Influences from home and preschool, Education Inquiry, 2017, Vol. 8, No. 2, 151-172. Artikel : refereegranskat. .
- Kids, cash and sustainability : Economic knowledge and behaviors among preschool children, Cogent Education, 2017, Vol. 4, No. 1. Artikel : refereegranskat. .
- Assessing self-reported understanding and practices of sustainability issues among children in eco- and non-eco-certified preschools in Sweden, Leading education: The distinct contributions of educational research and researchers. 22-26 August, 2016. : 2016. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Developing a semi-structured interview instrument to explore preschool children’s understanding of economic issues related to sustainable development, 2016. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Förskolechefers syn på arbete med hållbar utveckling bland förskolebarn, 2015. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Preschool children’s understanding of transport use and environmental issues in Sweden, 2015. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Environmental and sustainability education in early childhood : a systematic search and review of the literature, 2015. Konferensbidrag : refereegranskat. .
Projekt
Högskolan driver en lång rad projekt som rör hållbar utveckling ur olika perspektiv.