Kursen börjar med diskussion kring olika typer av konsumentpreferenser. Vidare diskuteras hur olika markandsmekanismer fungerar vad gäller resursallokering. Andra begrepp och principer som gås igenom är nyttomaximering, utbud och efterfrågan och marknadsjämvikt, vinstmaximering, kostnadsminimering och olika marknadsformer som perfekt konkurrens, monopol och oligopol.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetKursen börjar med diskussion kring olika typer av konsumentpreferenser. Vidare diskuteras hur olika markandsmekanismer fungerar vad gäller resursallokering. Andra begrepp och principer som gås igenom är nyttomaximering, utbud och efterfrågan och marknadsjämvikt, vinstmaximering, kostnadsminimering och olika marknadsformer som perfekt konkurrens, monopol och oligopol.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetPå du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.