Mål
Efter godkänd kurs ska den studerande kunna:
- använda kinesiska ändamålsenligt i olika undervisningsrelaterade moment
- delta i undervisningsrelaterade aktiviteter såsom bedömning, förberedelse, planering, genomförande och utvärdering
- identifiera, formulera och diskutera utmaningar som uppstår i de praktiska undervisningsrelaterade momenten, samt reflektera kring den pedagogiska ledarrollen
- diskutera och reflektera, både skriftligt och muntligt, kring de införskaffade erfarenheterna efter utförd praktik.
Innehåll
Kursen består av en praktikperiod där den studerande integrerar sina akademiska kunskaper i ämnet kinesiska i en arbetsförberedande miljö. I kursen ingår pedagogiska moment såsom bedömning, förberedelse, planering, genomförande och utvärdering.
Examinationsformer
- Deltagande i undervisningsrelaterade moment
- Skriftliga och muntliga reflektioner
- Skriftlig rapport
Betyg
Som betygsskala på hel kurs används U–G.
Betyg rapporteras enligt följande:
- Praktiska moment, skriftliga och muntliga reflektioner, skriftlig rapport - 15 hp | U–G
Behörighet
- Examen om minst 180 hp
Övrigt
Denna kurs överlappar kurserna Kinesiska: Praktiktermin för undervisning i högre utbildning, 30 hp och Kinesiska: Praktik för undervisning i högre utbildning, 15 hp.
Kursen kan inte ingå i en examen tillsammans med andra kurser med motsvarande innehåll.
Om studenten har ett beslut/rekommendation om riktat pedagogiskt stöd från Högskolan Dalarna på grund av funktionsnedsättning, har examinator rätt att anpassa examinationen. Examinator avgör utifrån kursplanens mål om examinationen kan anpassas i enlighet med beslutet/rekommendationen.