Lärandemål
Kunskap och förståelse
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- redogöra för grundläggande begrepp, modeller och teorier inom ämnesområdet marknadsföring med särskild vikt på konsumentmarknadsföring (1)
Färdighet och förmåga
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- söka och samla relevant information och kritiskt värdera olika informationskällor (2)
- tillämpa regler för vetenskapligt skrivande med avseende på formalia och struktur (3)
- diskutera för- och nackdelar med olika marknadsföringsstrategier (4)
Innehåll
Inom ramen för kursen görs en övergripande genomgång om hur informationsinsamling sker på ett systematiskt och strukturerat sätt samt vikten av att kunna uttrycka sig klart och tydligt i skrift och kunna följa vedertagna krav på formalia och struktur.
Examinationsformer
Delmoment 2 (examinerar mål 2, 3, 4): Skriftlig inlämningsuppgift i grupp med opposition och aktivt deltagande vid seminarium, 2,5 hp
Arbetsformer
Föreläsningar, seminarier och biblioteksövningar.
Betyg
Som betygsskala används U–VG.
På de olika delmomenten kan något av följande betyg erhållas:
Delmoment 1: U, G, VG
Delmoment 2: U, G
För godkänt betyg på kursen krävs betyget Godkänd på samtliga delmoment. För betyget Väl godkänd krävs därutöver betyget Väl Godkänd på delmoment 1.
Förkunskapskrav
- Grundläggande behörighet.
Övrigt
Antal examinationsförsök är begränsat till fem.
Den som antagits till och registrerats på kursen har rätt att erhålla undervisning och/eller handledning under den tid som angavs för kurstillfället som den sökande blivit antagen till.
Studenterna ska kunna redogöra för sina respektive insatser i gruppuppgifterna.
Eventuella restuppgifter och kompletteringar på seminarieuppgifter måste vara inlämnade senast vid de tidpunkter som anges i studiehandledningen.
Kan ej tillgodoräknas i examen tillsammans med FÖ1016, FÖ1018, FÖ1033, FÖ1037 och/eller FÖ1044.