Lärandemål
Efter avslutad kurs ska den forskarstuderande kunna:
• visa förtrogenhet med två utvalda huvudtyper av akademiskt vetenskapligt skrivande, doktorsavhandlingen och forskningsartikeln
• visa kunskap om genreanalys med fokus på det akademiska skrivandets organisation och olika kommunikativa funktioner inom pedagogiskt arbete och andra närliggande forskningsområden
• analysera strukturen hos och retoriska drag i en talad konferenspresentation, samt själv planera och genomföra en egen presentation
• kritiskt utvärdera andras vetenskapliga texter genom att peka på styrkor såväl som svagheter i form av konstruktiv respons
• kommunicera idéer, utveckla argument och diskutera forskningsarbete på ett sätt som visar på kommunikativ kompetens i akademisk engelska i både tal och skrift.
Innehåll
Examinationsformer
Arbetsformer
Betyg
Som betygsskala används U–G.
Förkunskapskrav
- Grundläggande behörighet till forskarutbildning
Övrigt
Undervisning samt muntliga och skriftliga examinationer sker på engelska, om inteannat meddelas.