Lärandemål
Kunskap och förståelse
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- identifiera och redogöra för centrala företagsekonomiska teorier i aktuell forskning med inriktning mot marknadsföringsfenomen (1)
- förklara företagsekonomiska teoriers praktiska implikationer (2)
- redogöra för aktuella forskningsfrågor inom vald del av ett företagsekonomiskt problemområde med inriktning mot marknadsföringsfenomen (3)
Färdighet och förmåga
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- genomföra en litteraturgenomgång inom en vald del av marknadsföringsområdet och muntligt presentera arbetet (4)
- identifiera och formulera aktuella problemställningar inom marknadsföringsområdet samt kunna välja relevanta teorier och modeller för att analysera dessa (5)
- kritiskt granska och genomföra en opposition på ett vetenskapligt arbete (6)
Värderingsförmåga och förhållningssätt
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- kritiskt diskutera och reflektera över marknadsföringsområdets samhälleliga och etiska aspekter (7)
Innehåll
Examinationsformer
Delmoment 1 (examinerar mål 1, 2, 7): Individuell skriftlig
inlämningsuppgift, 2 hp
Delmoment 2 (examinerar mål 3, 4, 5): Skriftlig inlämningsuppgift och
aktivt deltagande vid seminarium, 5 hp
Delmoment 3 (examinerar mål 6): Seminarium med redovisning och försvar av
egna arbetet samt opposition på annat arbete, 0,5 hp
Arbetsformer
Föreläsningar, handledning och seminarier.
Betyg
Som betygsskala används U–VG.
Delmoment 2: U, G, VG
Delmoment 1 och 3: U, G
Kursbetyg: För godkänt
på kursen krävs betyget Godkänd
på samtliga delmoment. För betyget Väl godkänd krävs därutöver VG på delmoment 2.
Förkunskapskrav
- Kurser motsvarande 120 hp varav 60 hp på grundnivå i företagsekonomi varav 7,5 hp Vetenskap och metod I
- Marknadsföring B, 7,5 hp, grundnivå
Övrigt
Bedömningar av respektive prestation sker endast under
den tidsperiod som framgår av presenterad studiehandledning
Studenterna ska kunna redogöra
för sina insatser i gruppuppgifterna.
Ersätter GFÖ2BG.