Mål
Efter godkänd kurs ska studenten kunna:
- på en grundläggande nivå problematisera bedömning som begrepp, samt bedömning av kunskaper och förmågor i skolämnet idrott och hälsa
- på en grundläggande nivå diskutera bedömningars pedagogiska betydelse i skolämnet idrott och hälsa i relation till styrdokument och aktuell forskning
- på en grundläggande nivå analysera undervisningssituationer i förhållande till skolämnet idrott och hälsas mål och kunskapskrav.
Innehåll
Betyg och bedömningsfrågor knutna till ämnet idrott och hälsa.
Examinationsformer
- Skriftlig inlämningsuppgift
Betyg
Som betygsskala på hel kurs används U–VG.
Betyg rapporteras enligt följande:
- Skriftlig inlämningsuppgift - 4,5 hp | U–VG
Behörighet
- Grundläggande behörighet
Övrigt
Kursen kan inte ingå i en examen tillsammans med andra kurser med motsvarande innehåll.
Om studenten har ett beslut/rekommendation om riktat pedagogiskt stöd från Högskolan Dalarna på grund av funktionsnedsättning, har examinator rätt att anpassa examinationen. Examinator avgör utifrån kursplanens mål om examinationen kan anpassas i enlighet med beslutet/rekommendationen.