Lärandemål
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
- använda kinesiska ändamålsenligt i olika praktiska moment
- bedöma och handleda studentarbeten, samt på vetenskaplig grund reflektera kring den pedagogiska ledarollen
- identifiera, formulera och diskutera utmaningar som uppstår i de praktiska undervisningsrelaterade momenten
- diskutera och reflektera, både skriftligt och muntligt, kring de införskaffade erfarenheterna efter utförd praktik.
Innehåll
Kursen består av en praktikperiod där den studerande integrerar sina akademiska färdigheter i ämnet Kinesiska i en arbetsförberedande miljö. I kursen ingår pedagogiska moment såsom förberedelse, planering, utförande och utvärdering.
Examinationsformer
Kursen examineras genom bedömning av den studerandes utförande av undervisningsrelaterade moment, skriftliga reflektioner samt en avslutande skriftlig rapport.
Arbetsformer
Kursens arbetsformer består av handledning och praktiska moment. I kursen används både kinesiska och engelska.
Betyg
Som betygsskala används U–G.
Förkunskapskrav
- 120 hp på grundnivå, varav 90 hp inom det humanistiska området