Studenten väljer själv i samråd med ansvarig lärare ett klassiskt verk inom entreprenörskap. Verket bör vara i original (eller så nära det går)..
Text
Acs, Z. J., & Audretsch, D. B. (1987). Innovation in large and small firms. Economics Letters, 23(1), 109-112. DOI: 10.1016/0165-1765(87)90211-4
Tidskriftsartikel
Casson, M. (2005). The Individual – Opportunity Nexus: A Review of Scott Shane: A General Theory of Entrepreneurship. Small Business Economics, 24(5), 423-430. DOI: 10.1007/s11187-004-5613-x
Tidskriftsartikel
Delmar, F., & Davidsson, P. (2000). Where do they come from? Prevalence and characteristics of nascent entrepreneurs. Entrepreneurship & Regional Development, 12(1), 1-23. DOI: 10.1080/089856200283063
Tidskriftsartikel
Gartner, W. B. (2008). Variations in entrepreneurship. Small Business Economics, 31(4), 351-361. DOI: 10.1007/s11187-008-9139-5
Tidskriftsartikel
Hamilton, R., & Harper, D. (1994). The Entrepreneur in Theory and Practice. Journal of Economic Studies, 21(6), 3-18. DOI: 10.1108/01443589410071391
Tidskriftsartikel
Hospers, G. (2005). Joseph schumpeter and his legacy in innovation studies. Knowledge, Technology & Policy, 18(3), 20-37. DOI: 10.1007/s12130-005-1003-1
Tidskriftsartikel
Johannisson, B. (2009). Towards a practice theory of entrepreneuring. Small Business Economics, 36(2), 135-150. DOI: 10.1007/s11187-009-9212-8
Tidskriftsartikel
Kirzner, I. M. (1997). Entrepreneurial Discovery and the Competitive Market Process: An Austrian Approach.. Journal of Economic Literature, 35(1), 60-85.
Tidskriftsartikel
Landström, H. (1999). The Roots of Entrepreneurial Research. New England Journal of Entrepreneurship, 2(2), 9-20. DOI: 10.1108/neje-02-02-1999-b002
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.