Deuze, M., & Prenger, M. (Red.). (2019). Making media : production, practices, and professions (1 uppl.). Amsterdam: Amsterdam University Press. ISBN: 9789462988118
Bok / Antologi
Hallin, A., & Karrbom Gustavsson, T. (2019). Projektledning (Tredje upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147131068
Bok / Antologi
Nielsen, D. (2003). Idéer : kreativa verktyg och metoder för idé- och konceptutveckling (1 uppl.). Värnamo: Arena i samarbete med AGI. ISBN: 9178431840
Bok / Antologi
Referenslitteratur
Haynes, J., & Marshall, L. (2017). Reluctant entrepreneurs: musicians and entrepreneurship in the ‘new’ music industry. The British Journal of Sociology, 69(2), 459-482. DOI: 10.1111/1468-4446.12286
Läsanvisning:Fri resurs
Tidskriftsartikel
Hepworth-Sawyer, R., Hodgson, J., King, L., & Marrington, M. (Red.). (2020). Gender in music production (1 uppl.). New York: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN: 9781138613379
Bok / Antologi
Hepworth-Sawyer, R., Hodgson, J., Paterson, J., & Toulson, R. (Red.). (2019). Innovation in music : performance, production, technology, and business (1 uppl.). New York, NY: Routledge. ISBN: 9781138498211
Bok / Antologi
Hughes, D. (2016). new music industries : disruption and discovery (1 uppl.). Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan. ISBN: 9783319403632
Läsanvisning:Finns som E-bok
Bok / Antologi
Johansson, O. (2020). Songs from Sweden : shaping pop culture in a globalized music industry (1 uppl.). Singapore: Palgrave Macmillan. ISBN: 9789811527357
Läsanvisning:Finns som E-bok
Bok / Antologi
Lieb, K. J. (2018). Gender, branding, and the modern music industry : the social construction of female popular music stars (2 uppl.). New York, NY: Taylor & Francis Ltd. ISBN: 9781138064164
Bok / Antologi
Lindberg, T., Meinel, C., & Wagner, R. (2010). Design Thinking: A Fruitful Concept for IT Development?. I Design Thinking (1 uppl., ss. 3-18).
Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare. Läs sid 3-6 innan Thorbjörn Swenbergs moment.
Kapitel i bok (antologi)
Mixerman. (2012). Zen and the art of producing (1 uppl.). Milwaukee, WI: Hal Leonard Books. ISBN: 9781458402882
Bok / Antologi
Pink, D. (2013). Pitcha. I Det är mänskligt att sälja: den överraskande sanningen om att påverka andra (1 uppl., ss. 147-162). Stockholm: Bookhouse.
Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
Kapitel i bok (antologi)
Wainikka, C. (2007). Upphovsrätten i mediebranschen: en fråga om avtal. Svensk juristtidning, 92(7), 599-622.
Tidskriftsartikel
Wikström, P. (2020). music industry : music in the cloud (Third edition.). Cambridge, UK: Polity. ISBN: 9781509530137
Bok / Antologi
Wlömert, N., & Papies, D. (2016). On-demand streaming services and music industry revenues — Insights from Spotify's market entry [Elektronisk resurs]. (2 uppl.). Hämtad från https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2015.11.002.
Läsanvisning:Fri resurs
E-bok eller PDF
Zdanowicz, G., & Bambrick, S. (2020). game audio strategy guide : a practical course (1 uppl.). New York: Routledge. ISBN: 9781138498334
Bok / Antologi
(2003). "How to Pitch a Brilliant Idea". Harvard Business Review, 117, 1-17.
Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.