Eriksson, I. (2021). Att identifiera problem i undervisningen - en grund för didaktisk skolutveckling. I N. Rönnström, & O. Johansson (Red.), Att förbättra skolor med stöd i forskning (1 uppl., ss. 355-371). Natur & Kultur.
Övrigt:Kapitlet finns tillgängligt i kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Forssten Seiser, A., & Karlefjärd, A. (2014). Aktionsforskning som förhållningssätt i en föränderlig omvärld. KAPET, 10(1), 58-73.
Finns tillgängligt i kursrummet.
Text
Gustavsson, S., Henning Loeb, I., & Kvarnemo, C. (2018). Lärande för hållbar utveckling i yrkeslärarutbildning. Nordic Journal of Vocational Education and Training, 2018, 8(3), 19-35.
Övrigt:Finns tillgängligt i kursrummet
Tidskriftsartikel
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling: forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (Första utgåvan, första tryckningen). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Bok / Antologi
Larsson, P., & Löwstedt, J. (2020). Strategier och förändringsmyter : ett organiseringsperspektiv på skolutveckling och lärares arbete (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144137490
Bok / Antologi
Lundström, U. (2018). Lärares professionella autonomi under New Public Managementepoken. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk, 27(1), 33-59. DOI: 10.48059/uod.v27i1.1091
Övrigt:Finns tillgängligt i kursrummet
Tidskriftsartikel
Andra artiklar och texter kan tillkomma.
Text
2. VFU 3
Insulander, E., & Selander, S. (Red.). (2021). Att bli lärare (Andra upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147143467
Bok / Antologi
Alternativ litteratur
Insulander, E., & Selander, S. (Red.). (2018). Att bli lärare (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122851
Bok / Antologi
eller
Insulander, E., & Selander, S. (Red.). (2023). Att bli lärare (Tredje upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147147489
Bok / Antologi
Relevanta styrdokument.
Text
Referenslitteratur
Delkurser
1. Utvecklingsarbete
Henning Loeb, I., Langelotz, L., & Rönnerman, K. (Red.). (2019). Att utveckla utbildningspraktiker : analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144132129
Bok / Antologi
Johansson, O., & Rönnström, N. (Red.). (2021). Att förbättra skolor med stöd i forskning : exempel, analyser och utmaningar (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827660
Läsanvisning:Kapitel 5
Bok / Antologi
2. VFU 3
Bie, K. (2014). Reflektionshandboken för pedagoger (1 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140688255
Bok / Antologi
Carlgren, I. (Red.). (2017). Undervisningsutvecklande forskning : exemplet learning study (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140695888
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.