Ahmadi, N. Kulturell identitet i gungning. I C. Allwood, & E. Franzén (Red.), Tvärkulturella möte: Grundbok för psykologer och socialarbetare ( ss. 155-168). Stockholm: Natur och Kultur.
Granath, C. (2017). Demokratiuppdraget i skolan : metodhandbok med undervisningsexempel (Första upplagan). Stockholm: Sanoma utbildning. ISBN: 9789152350447
Läsanvisning:Kapitel 1
Bok / Antologi
Jacquet, E. (2011). Att ta avstamp i gestaltande: pedagogiskt drama som resurs för skrivande (1 uppl.). Stockholm: Institutionen för pedagogik och didaktik. ISBN: 9789163382383
Läsanvisning:Följande avsnitt läses: 2.2 Lärande och pedagogiskt drama (s. 17-20)
Bok / Antologi
Jalmert, L. (2007). Utbildning, kön och makt. I O. Franck (Red.), Genusperspektiv i skolan - om kön, kärlek och makt ( ss. 1-15). Lund: Studentlitteratur.
Läsanvisning:Tillgänglig via kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Karlsson, O. (Red.). (2017). Svenska skrivregler (4 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111497
Bok / Antologi
Larsson, E., & Westberg, J. (Red.). (2019). Utbildningshistoria: en introduktion (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121192
Läsanvisning:Kap 2-3, 6-7, 10, 21-25, ett av 12-20. Översiktligt kap. 1, 26
Sjöberg, J., & Hansén, S. Lärarutbildning i ett föränderligt samhälle. I Hansén, & Forsman (Red.), Allmändidaktik - vetenskap för lärare ( ss. 1-15). Lund: Studentlitteratur.
Utbildningspolitiska och utbildningsfilosofiska "källtexter" från svensk utbildningshistoria (Fridjuv Berg, Ellen Key, Olof Palme, Jan Björklund). Tillgänglig i kursrummet.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.