Björndal, C. R. P. (2011). Pedagogiskt ledarskap: Regi på klassrummets scen. I O. Løw, & E. Jensen (Red.), Pedagogiskt ledarskap: om att skapa goda relationer i klassrummet ( ss. 127-143). Malmö: Gleerups.
Forsman, L., & Hansén, S. (Red.). (2017). Allmändidaktik: vetenskap för lärare (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144113173
Bok / Antologi
Hirsh, Å. (2020). Relationellt ledarskap i klassrummet: så skapas magi (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827936
Bok / Antologi
Hopmann, S. (2007). Restrained Teaching: The Common Core of Didaktik. European Educational Research Journal, 6(2), 109-124. DOI: 10.2304/eerj.2007.6.2.109
Wery, J., & Thomson, M. M. (2013). Motivational strategies to enhance effective learning in teaching struggling students. Support for Learning, 28(3), 103-108. DOI: 10.1111/1467-9604.12027
Läsanvisning:Se gärna filmen i sin helhet. Avsnitt som kommer att diskuteras finns bl.a. under namnet School scene
Strömmande media
LaGravenese, R. (2007, 1 januari). Freedom Writers. [Broadcast]. I Line game. Hämtad från https://www.youtube.com.
Läsanvisning:Se gärna filmen i sin helhet. Avsnitt som kommer att diskuteras finns bl.a. under namnet Line game
Strömmande media
Referenslitteratur
Dimenäs, J., & Taflin, E. (2018). Teaching in action: A model to understand the complexity of teachers´decisions in teaching mathematics. International Journal of Advanced Research in Education and Literature, 4(1), 10-24. Hämtad från http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1248625/FULLTEXT01.pdf. ISSN: 2208-2441
Tidskriftsartikel
Jensen, E., & Løw, O. (Red.). (2011). Pedagogiskt ledarskap: om att skapa goda relationer i klassrummet (1 uppl.). Malmö: Gleerups utbildning. ISBN: 9789140672384
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.