Bergh, D., Hagquist, C., & Starrin, B. (2010). Social relations in school and psychosomatic health among Swedish adolescents--the role of academic orientation. The European Journal of Public Health, 21(6), 699-704. DOI: 10.1093/eurpub/ckq140
Tidskriftsartikel
Klapp, T., Klapp, A., & Gustafsson, J. (2023). Relations between students’ well-being and academic achievement: evidence from Swedish compulsory school. European Journal of Psychology of Education, 39(1), 275-296. DOI: 10.1007/s10212-023-00690-9
Tidskriftsartikel
Magnússon, G., & Pettersson, D. (2021). Imaginaries of Inclusion in Swedish Education. Oxford Research Encyclopedia of Education, 1-16. DOI: 10.1093/acrefore/9780190264093.013.1682
Spilt, J. L., Koomen, H. M. Y., & Thijs, J. T. (2011). Teacher Wellbeing: The Importance of Teacher–Student Relationships. Educational Psychology Review, 23(4), 457-477. DOI: 10.1007/s10648-011-9170-y
Tidskriftsartikel
Åstrand, B. (2023). The Education of Teachers in Sweden: An Endeavour Struggling with Academic Demands and Professional Relevance. I Teacher education in the nordic region: challenges and opportunities ( ss. 75-158).
Kapitel i bok (antologi)
Articles will be published on the course's platform. All texts are available on the platform or online..
Text
Referenslitteratur
Skolverket. (2016). Participation for Learning.
Myndighetspublikation
Bagger, A., & Lillvist, A. (2021). Mediala diskurser om inkludering. En berättelse om (gem)ensamhet. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk, 30(1), 45-74. DOI: 10.48059/uod.v30i1.1551
Övrigt:The article is available in the course´s platform translated into English.
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.