Darling-Hammond, L. (2012). Creating a Comprehensive System for Evaluating and Supporting effective Teaching (x). Stanford, CA: Stanford Center for Opportunity Policy in Education.
Bok / Antologi
Dimenäs, J., Björklund, M., Häggkvist, K., et al. (2012). Retorikens beprövade erfarenhet ur yrkesverksamma lärar- och sjuksköterskehandledares perspektiv. Utbildning & Lärande, 6(1), 98-116.
Tidskriftsartikel
Dimenäs, J., & Taflin, E. (2018). Teaching in action: A model to understand the complexity of teachers’ decisions in teaching mathematics. International Journal of Advanced Research in Education and Literature, 4(1), 10-24.
Tidskriftsartikel
Dimenäs, J. (2020). Vetenskap och beprövad erfarenhet : forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147129188
Bok / Antologi
Hegender, H., Lindqvist, P., & Nordänger, U. (2012). Från samspråk om lämplighet mot förhandling om skicklighet: Bedömningssamtal under verksamhetsförlagd lärarutbildning.. Pedagogisk Forskning i Sverige, 17(1-2), 61-80.
Tidskriftsartikel
Henriksson, K. (2019). Skolbesökets osynliga bedömningsprocesser : en studie av hur lärarstudenters yrkeskunnande bedöms under verksamhetsförlagd utbildning (1 uppl.). Växjö: Linnaeus University Press. ISBN: 9789189081017
Bok / Antologi
Lauvås, P., & Handal, G. (2015). Handledning och praktisk yrkesteori (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144091785
Bok / Antologi
Marton, F., Cheung, W. M., & Chan, W. Y. (2019). The object of learning in action research and learning study. Educational Action Research, 27(4), 481-495. DOI: 10.1080/09650792.2018.1489873
Tidskriftsartikel
Nilsson, G. (2007). Att handleda lärarstudenter – handledningens form och villkor i ett VFU-lärarperspektiv. (1 uppl.). Växjö: Linneúniversitetet.
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.