Bråbäck, L., & Sjökvist, L. "Kan man vara dumdristig om man är modig? Om skönlitteratur som medel för lärande". I K. Nauclér (Red.), Symposium 2000: Ett andraspråksperspektiv på lärande ( ss. 204-224). Stockholm: Sigma; Nationellt centrum för sfi och svenska som andraspråk.
Läsanvisning:Pdf-version på lärplattformen.
Kapitel i bok (antologi)
Heath, S. B. (1982). What no bedtime story means: Narrative skills at home and school. Language in Society, 11(1), 49-76.
Läsanvisning:Pdf-version på lärplattformen.
Tidskriftsartikel
Magnusson, U. (2013). Skrivande på ett andraspråk. I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk: I forskning undervisning och samhälle. ( ss. 633-660). Lund: Studentlitteratur.
Läsanvisning:s. 633-660
Kapitel i bok (antologi)
Molloy, G. (2011). Selma Lagerlöf i mångfaldens klassrum (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur.
Bok / Antologi
Mossberg Schüllerqvist, I., & Olin-Scheller, C. (2011). Fiktionsförståelse i skolan: Svensklärare omvandlar teori till praktik (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144055756
Bok / Antologi
Myndigheten för skolutveckling. (2007). Att läsa och skriva: Forskning och beprövad erfarenhet. Stockholm: Liber.
Läsanvisning:Pdf-version på lärplattformen.
Myndighetspublikation
Wedin, Å. (2010). Vägar till svenskt skriftspråk för vuxna andraspråksinlärare (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144056531
Bok / Antologi
En av nedanstående två böcker:.
Text
Areljung, S., Hermansson, C., Lindgren, E., & Norlund Shaswar, A. (Red.). (2022). Skrivdidaktik i grundskolan (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144144931
Bok / Antologi
Wedin, Å., & Hedman, C. (Red.). (2013). Flerspråkighet, litteracitet och multimodalitet (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144080529
Bok / Antologi
En doktorsavhandling väljs i samråd med läraren.
Text
En skönlitterär bok..
Text
Annat material högst 100 s.
Text
Referenslitteratur
Språkrådet. (2017). Svenska skrivregler (Fjärde upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111497
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.