Abrahamsson, T., & Bergman, P. (Red.). (2014). Tankarna springer före- : att bedöma ett andraspråk i utveckling (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111749
Bok / Antologi
Abrar-ul-Hassan, S., Douglas, D., & Turner, J. (2021). Revisiting second language portfolio assessment in a new age. System, 103, 1-9. DOI: 10.1016/j.system.2021.102652
Flyman Mattsson, A., & Håkansson, G. (2021). Bedömning av svenska som andraspråk : en analysmodell baserad på grammatiska utvecklingsstadier (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144137599
Bok / Antologi
Håkansson, G. (2013). Utveckling och variation-en tillämpning av processbarhetsteorin på svenskt inlärarspråk. I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk- i forskning, undervisning och samhälle (2 uppl., ss. 151-168). Lund: Studentlitteratur.
Kapitel i bok (antologi)
Jakobson, L. (2019). Lärares uppfattningar om responsfokus och responssätt för vuxna nybörjarstuderandes texter i svenska som andraspråk. Nordand, 3(01), 25-47. DOI: 10.18261/issn.2535-3381-2019-01-02
Tidskriftsartikel
Jones, J., Wiliam, D., & King's College London. (2008). Modern foreign languages inside the black box : Assessment for learning in the modern foreign languages classroom (1 uppl.). London: GL Assessment. ISBN: 9780708717653
Bok / Antologi
Kuyumcu, E. (2010). Bedömning av elevtexter i ett genrepedagogiskt perspektiv. I M. Olofsson (Red.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. (1 uppl., ss. 119-142). Stockholm.
Kapitel i bok (antologi)
Lopez, A., Turkan, S., & Guzman-Orth, D. (2017). Assessing Multilingual Competence. I E. Shohamy, I. Or, & S. May (Red.), Language Testing and Assessment: Encyclopedia of Language and Education (3 uppl., ss. 91-102). Cham: Springer.
Kapitel i bok (antologi)
Olofsson, M., & Sjökvist, L. (2013). Bedömning i svenska som andraspråk. I I. Lindberg, & K. Hyltenstam (Red.), Svenska som andraspråk i forskning, undervisning och samhälle. (2 uppl., ss. 685-724).
Kapitel i bok (antologi)
Olofsson, M. (2010). Genrepedagogik med lärare i gymnasieskolan och vuxenutbildningen. I M. Olofsson (Red.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. (1 uppl., ss. 247-269).
Material/litteratur om ca 200 kan tillkomma enligt lärares anvisningar..
Text
Referenslitteratur
Jakobson, L. (2020). Vuxna nybörjarstuderandes uppfattningar om skriftlig lärarrespons på skrivande i svenska som andraspråk. Educare - vetenskapliga skrifter, (4), 1-32. DOI: 10.24834/educare.2020.4.1
Tidskriftsartikel
Johansson, B., & Sandell Ring, A. (2019). Låt språket bära : genrepedagogik i praktiken (5 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144128894
Schleppegrell, M. (2010). Functional grammar in the classroom. I M. Olofsson (Red.), Symposium 2009. Genrer och funktionellt språk i teori och praktik. ( ss. 79-95).
Kapitel i bok (antologi)
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.