Bentley, P. O., & Bentley, C. (2021). Milstolpar och fallgropar i gymnasieskolans matematik : matematikdidaktisk teori om misstag, orsaker och åtgärder (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147128273
Bok / Antologi
Bentley, P. O., & Bentley, C. (2016). Milstolpar och fallgropar i matematikinlärningen : matematikdidaktisk teori om misstag, orsaker och åtgärder (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147105854
Bok / Antologi
Björklund Boistrup, L. (2022). Bedömning i matematik pågår! : återkoppling för elevers engagemang och lärande (Andra upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147145386
Bok / Antologi
Boström, E., & Palm, T. (2023). The effect of a formative assessment practice on student achievement in mathematics. Frontiers in Education, 8, 1-14. DOI: 10.3389/feduc.2023.1101192
Tidskriftsartikel
Holmgren, K. (2024). Mål, Matematik och Mening: om identitet i mötet med gymnasieskolans yrkesprogram. (Doktorsavhandling, Umeå, Umeå, Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete ISSN 1650-8858).
Avhandling
Liljedahl, P. (2022). Att bygga tänkande klassrum i matematik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107295
Läsanvisning:Kap 11-15
Bok / Antologi
Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare (1 uppl.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9140671461
Bok / Antologi
Andra texter och myndighetstexter kan tillkomma i kursen.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.