Billstein, R., Libeskind, S., & Lott, J. (2015). A Problem Solving Approach to Mathematics for Elementary School Teachers (Scandinavian Edition) (12 uppl.). Harlow: Pearson. ISBN: 9781784480431
Bok / Antologi
Helenius, O., & Johansson, M. (Red.). (2018). Att bli lärare i matematik (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122585
Norén, E., & Caligari, L. (2020). Practices in multilingual mathematics classrooms: word problems. In MADIF 12, The twelfth research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education (Vol. 15, pp. 61-70). Swedish Society for Research in Mathematics Education, 15, 61-70. Hämtad från https://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:1562029/FULLTEXT01.pdf.
Sjöberg, G. (2006). Om det inte är dyskalkyli – vad är det då? En multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv. (Doktorsavhandling, Umeå Universitet, Umeå, Doktorsavhandling i Pedagogiskt arbete Nr 7). Hämtad från http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:144488/FULLTEXT01.
Persson, R. S. (2014). The Needs of the Highly Able and the Needs of Society: A Multidisciplinary Analysis of Talent Differentiation and Its Significance to Gifted Education and Issues of Societal Inequality. Roeper Review, 36(1), 43-59. DOI: 10.1080/02783193.2013.856830
Tidskriftsartikel
Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare (1 uppl.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9140671461
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.