von Ahlefeld Nisser, D. (2021). Professionella pedagogiska samtal för en inkluderande skolkultur (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144142593
Bok / Antologi
Black-Hawkins, K. (2014). Researching Inclusive Classroom Practices: The Framework for Participation. I L. Florian (Red.), The SAGE Handbook of Special Education: Two Volume Set ( ss. 389-403). London: SAGE Publications Ltd. ISBN: 9781446282236
Övrigt:Finns i kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Eklund, S. (Red.). (2010). Bedömning för lärande : - en grund för ökat kunnande (1 uppl.). Stockholm: Stiftelsen SAF i samarbete med Lärarförbundet. ISBN: 9789197808828
Läsanvisning:Finns i kursrummet
Bok / Antologi
Lindqvist, G., & Rodell, A. (2015). Stöd och anpassningar : att organisera särskilda insatser (Första upplagan). Stockholm: Gothia Fortbildning. ISBN: 9789188099136
Bok / Antologi
Lindqvist, G. (2013). Who should do What to Whom? Occupational Groups´ Views on Special Needs. (Doktorsavhandling, Högskolan i Jönköping, Jönköping).
Läsanvisning:Finns i kursrummet
Avhandling
Lundahl, C. (2014). Bedömning för lärande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101491
Bok / Antologi
Nilholm, C., & Göransson, K. (2014). Inkluderande undervisning – vad kan man lära av forskningen? (1 uppl.).
Läsanvisning:Finns i kursrummet. kap. 3,4,5,6 läses
Bok / Antologi
Persson, B. (2019). Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap (4 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147129751
Bok / Antologi
Pettersson, A. (2010). Bedömning av kunskap för lärande och undervisning. I S. Eklund (Red.), Bedömning för lärande – en grund för ökat kunnande. ( ss. 6-19). Stiftelsen SAF i samverkan med Lärarförbundet.
Övrigt:Finns i kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Pramling Samuelsson, I., & Pramling, N. (2010). Vad betyder barns perspektiv för utvärdering och utveckling?. I S. Eklund (Red.), Bedömning för lärande - en grund för ökat kunnande ( ss. 31-43). Stiftelsen SAF i samverkan med Lärarförbundet.
Övrigt:Finns i kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Ridderlind, I. (2010). Bedömning och betyg ur en lärares perspektiv. I S. Eklund (Red.), Bedömning för lärande - en grund för ökat kunnande ( ss. 70-76). Stiftelsen SAF i samverkan med Lärarförbundet.
Övrigt:Finns i kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Skolverket. (2022). Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram (Skolverkets allmänna råd med kommentarer). Stockholm. Hämtad från https://www.skolverket.se/publikationer?id=10021.
Skolverket. (2022). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Stockholm.
Läsanvisning:Hämtas på Skolverket hemsida
Myndighetspublikation
Sverige. (2017). Skollagen (2010:800) : med lagen om införande av skollagen (2010:801) (Åttonde upplagan). Stockholm: Wolters Kluwer. ISBN: 9789139115694
von Ahlefeld Nisser, D. (2017). Can collaborative consultation, based on communicative theory, promote an inclusive school culture?. Issues in Educational Research, 27(4), 874-891.
Läsanvisning:Alternativ till Ahlefeld Nisser, D. von (2011). Kunskapande samtal i (special)pedagogisk verksamhet. I Bartholdsson, Å. & Hultin, E. (2011). Praktiknära utbildningsforskning vid Högskolan Dalarna. Nr: 2011:2
Tidskriftsartikel
von Ahlefeld Nisser, D. (2011). Kunskapande samtal i (special)pedagogisk verksamhet. I Praktiknära utbildningsforskning vid Högskolan Dalarna. Nr: 2011:2 ( ss. 1-21).
Kapitel i bok (antologi)
von Ahlefeld Nisser, D. (2009). Vad kommunikation vill säga – en iscensättande studie om specialpedagogers yrkesroll och kunskapande samtal.. (Doktorsavhandling, Stockholm, Stockholm).
Läsanvisning:s. 15-32, 81-90
Avhandling
Grettve, A., Israelsson, M., & Jönsson, A. (2014). Att bedöma och sätta betyg : tio utmaningar i lärarens vardag (1 uppl.). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127137066
Bok / Antologi
Lundahl, C., Hultén, M., Klapp, A., et al. (2015). BETYGENS GEOGRAFI Forskning om betyg och summativa bedömningar i Sverige och internationellt (1 uppl.).
Bok / Antologi
Nilholm, C. (2020). Perspektiv på specialpedagogik (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144026633
Bok / Antologi
(2014). Stödinsatser i utbildningen : Om ledning och stimulans, extra anpassningar och särskilt stöd (1 uppl.). Stockholm: Skolverket. ISBN: 9789175591315
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.