Berg, G., Sundh, F., & Wede, C. (Red.). (2020). Lärare som ledare : i och utanför klassrummet (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144133423
Läsanvisning:Kap 3, 13 och 15
Övrigt:PDF i Canvas
Bok / Antologi
Blossing, U., & Wennergren, A. (2019). Kollegialt lärande : resan mot framtidens skola (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144111254
Falk, J. (2023). AI för nybörjare : allt du behöver för att komma i gång med artificiell intelligens (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127467705
Bok / Antologi
Gyllander Torkildsen, L., & Nehez, J. (2020). Att leda utvecklingsprocesser i förskola och skola (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121154
Läsanvisning:s. 81-94
Övrigt:PDF i Canvas
Bok / Antologi
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling : forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (Första utgåvan, första tryckningen). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Lindgren, L. (2014). Nya utvärderingsmonstret : om kvalitetsmätning i den offentliga sektorn (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144088945
Läsanvisning:s. 109-129
Övrigt:PDF i Canvas
Bok / Antologi
Lundahl, C. (2014). Bedömning för lärande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101491
Läsanvisning:Kap 1, 3-7, 10
Bok / Antologi
Lundström, U. (2018). Lärares professionella autonomi under New Public Managementepoken. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitik, 27(1), 33-59. DOI: 10.48059/uod.v27i1.1091
Tidskriftsartikel
Löfgren, H., Alm, F., Markström, A., et al. (2021). Betyg i årskurs 4 Ett forskningsunderlag om bedömningspraktikerna på skolor som deltagit i försöksverksamhet med tidig betygssättning. Hämtad 2024-10-02 från https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1545356/FULLTEXT01.pdf.
Läsanvisning:s. 111-124
Övrigt:Gäller 4-6
Webbsida
Olsson, M., & Fredriksson, M. (2024). "Vi kallar det skolverkiska". Educare, (2), 134-162. DOI: 10.24834/educare.2024.2.1117
Ytterligare artiklar eller utdrag ur bok/antologi om max 50 s. kan tillkomma.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.