Athanasopoulos, P., Damjanovic, L., Burnand, J., et al. (2015). Learning to Think in a Second Language: Effects of Proficiency and Length of Exposure in English Learners of German. The Modern Language Journal, 99(S1), 138-153. DOI: 10.1111/j.1540-4781.2015.12183.x
Tidskriftsartikel
Canagarajah, S. A. (1993). "Critical ethnography of a Sri Lankan classroom: Ambiguities in student opposition to reproduction Through ESOL". TESOL Quarterly, 27(4), 601-626.
Övrigt:25 s.
Tidskriftsartikel
Denscombe, M. (2016). Forskningshandboken: för småskaliga forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna Lund: Studentlitteratur.
Ganuza, N., & Hedman, C. (2017). "The impact of mother tongue instruction on the development of biliteracy: Evidence from Somali–Swedish bilinguals". Applied Linguistics, 1-25. Hämtad från https://doi-org.www.bibproxy.du.se/10.1093/applin/amx010.
Övrigt:25 s.
Tidskriftsartikel
Glahn, E., Håkansson, G., Hammarberg, B., et al. (2001). "Processability in Scandinavian second language acquisition". Studies in Second Language Acquisition, 23(3), 389-416.
Övrigt:27 s.
Tidskriftsartikel
Jaspers, J. (2014). Modelling linguistic diversity at school: the excluding impact of inclusive multilingualism. Language Policy, 14(2), 109-129. DOI: 10.1007/s10993-014-9332-0
Tidskriftsartikel
Karrebaek, M. S. (2013). ‘Don't speak like that to her!’: Linguistic minority children's socialization into an ideology of monolingualism. Journal of Sociolinguistics, 17(3), 355-375. DOI: 10.1111/josl.12035
Tidskriftsartikel
Kaushanskaya, M. (2016). "What can errors tell us about differences between monolingual and bilingual vocabulary learning?". International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 21(4), 389-404. DOI: 10.1080/13670050.2016.1170760
Övrigt:15 s.
Tidskriftsartikel
King, K. A., Lai, Y., & May, S. (2017). Research Methods in Language and Education ((E-bok)). Springer International Publishing.
Läsanvisning:Valda delar 150 s.
Bok / Antologi
Ortega, L. (2018). Ontologies of language, Second Language Acquisition, and world Englishes. World Englishes, 37(1), 64-79. DOI: 10.1111/weng.12303
Tidskriftsartikel
Pekarek Doehler, S., & Berger, E. (2016). L2 Interactional Competence as Increased Ability for Context-sensitive Conduct: A Longitudinal Study of Story-openings. Applied Linguistics, 39(4), 555-578. DOI: 10.1093/applin/amw021
Tidskriftsartikel
SHOHAMY, E. (2011). Assessing Multilingual Competencies: Adopting Construct Valid Assessment Policies. The Modern Language Journal, 95(3), 418-429. DOI: 10.1111/j.1540-4781.2011.01210.x
Tidskriftsartikel
50 sidor kan tillkomma enligt lärares anvisningar..
Text
En avhandling inom forskningsområdet väljs i samråd med undervisande lärare.
Text
Se information på Learn angående valbara kurser..
Text
Referenslitteratur
Patel, R., & Davidson, B. (2019). Forskningsmetodikens grunder : att planera, genomföra och rapportera en undersökning (Femte upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144126050
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.