Engström, A. (2005). Bildning och demokrati i matematikutbildningen. Utbildning & demokrati, 2(14), 5-16.
Tidskriftsartikel
Hoz, R., & Weizman, G. (2008). A revised theorization of the relationship between teachers’ conceptions of mathematics and its teaching. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 39(7), 905-924. DOI: 10.1080/00207390802136602
Tidskriftsartikel
Liljedahl, P. (2022). Att bygga tänkande klassrum i matematik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107295
Bok / Antologi
Petersen, A. (2012). Matematik behöver också en berättelse - ett pedagogiskt ledarskap med fokus på elevens motivation [VISIONS 2011: Teaching]. Acta Didactica Norge, 6(1), 1-17. DOI: 10.5617/adno.1080
Tidskriftsartikel
Planas, N., & Gorgorió, N. (2004). Are different students expected to learn norms differently in the mathematics classroom?. Mathematics Education Research Journal, 16(1), 19-40. DOI: 10.1007/bf03217389
Tidskriftsartikel
Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare (1 uppl.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9140671461
Bok / Antologi
Spångberg, N. (2020). Lärares frågor i matematikundervisningen: om möjligheter till utforskande samtal.
Text
Andra artiklar, rapporter och skolverksmaterial kan tillkomma..
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.