Aspelin, J. (2010). Sociala relationer och pedagogiskt ansvar (1 uppl.). Malmö: Gleerup. ISBN: 9789140668882
Läsanvisning:Urval 111 sid
Bok / Antologi
Börjesson, M., & Rehn, A. (2009). Makt (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147087464
Läsanvisning:Urval 78 sid
Bok / Antologi
Dolk, K. (2013). Bångstyriga barn : makt, normer och delaktighet i förskolan (-). Stockholm: Ordfront. ISBN: 9789170377259
Bok / Antologi
Eidevald, C., & Engdahl, I. (2018). Utbildning och undervisning i förskolan : omsorgsfullt och lekfullt stöd för lärande och utveckling (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147127757
Bok / Antologi
Franzén, K., Hjalmarsson, M., & Löfdahl Hultman, A. (Red.). (2014). Förskollärarens metod och vetenskapsteori (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147106585
Läsanvisning:Kap 3 och 4
Bok / Antologi
Gruber, S. (2007). SKOLAN GÖR SKILLNAD Etnicitet och institutionell praktik.Linköping. (Doktorsavhandling, Linköpings universitet, Linköping, Linköping Studies in Arts and Science 387). Hämtad från http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:23466/FULLTEXT01.pdf.
Stier, J., & Riddersporre, B. (2019). Interkulturellt arbete i förskolan : med läroplanen som grund (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127822726
Bartholdsson, Å., & Hultin, E. (Red.). (2015). Sociala relationer, värdegrund och lärarprofessionalitet (1 uppl.). Malmö: Gleerup. ISBN: 9789140687104
Bok / Antologi
Borg, F. (2017). Caring for people and the planet : preschool children’s knowledge and practices of sustainability Umeå: Umeå University. ISBN: 9789176017197
Emilson, A. (2008). Det önskvärda barnet. Fostran uttryckt i vardagliga kommunikationshandlingar mellan lärare och barn i förskolan. (Doktorsavhandling, Göteborgs universitet, Göteborg, Göteborg studies in educational sciences 24). Hämtad från https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/18224/1/gupea_2077_18224_1.pdf.
Avhandling
Fredriksson, M. (2019). Med blicken på mötet. Martin Buberg pedagogiska idé i dialog med förskolans praktik. (Doktorsavhandling, Högskolan Dalarna, Falun, Pedagogiskt arbete 1).
Avhandling
Halvars-Franzén, B. (2010). Barn och etik: möten och möjlighetsvillkor i två förskoleklassers vardag. (Doktorsavhandling, Stockholms universitet, Stockholm, Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbete 8). Hämtad från http://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:309964/FULLTEXT01.pdf.
Avhandling
Lunneblad, J. (2013). Den mångkulturella förskolan : motsägelser och möjligheter (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144091624
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.