Baynham, M., & Prinsloo, M. (Red.). (2009). future of literacy studies (1 uppl.). Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan. ISBN: 9780230553712
Bok / Antologi
Björkvall, A., & Engblom, C. (2010). Young children’s exploration of semiotic resources during unofficial computer activities in the classroom. Journal of Early Childhood Literacy, 10(3), 271-293. DOI: 10.1177/1468798410372159
Tidskriftsartikel
Blommaert, J., Creve, L., & Willaert, E. (2006). On being declared illiterate: Language-ideological disqualification in Dutch classes for immigrants in Belgium. Language & Communication, 26(1), 34-54. DOI: 10.1016/j.langcom.2005.03.004
Tidskriftsartikel
Heath, S. B., & Street, B. V. (2008). On ethnography : approaches to language and literacy research (1 uppl.). London: Routledge. ISBN: 9780415472074
Bok / Antologi
Heath, S. B. (2012). Words at work and play : three decades in family and community life (1 uppl.). Cambridge: Cambridge University Press. ISBN: 0521841976
Bok / Antologi
Holm, L., & Pitkänen-Holm, A. (Red.). (2012). Literacy practices in transition : perspectives from the Nordic countries (1 uppl.). Bristol: Multilingual Matters. ISBN: 9781847698391
Bok / Antologi
Janks, H. (2005). Deconstruction and reconstruction: Diversity as a productive resource. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 26(1), 31-43. DOI: 10.1080/01596300500040078
Tidskriftsartikel
Laursen, H. P. (Red.). (2015). Litteracitet och språklig mångfald (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144103181
Bok / Antologi
Ytterligare litteratur om ca 300 s. väljs inom ramen för fördjupning i samråd med kursansvarig.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.