Bie, K. (2014). Reflektionshandboken för pedagoger (1 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140688255
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Bok / Antologi
Blomström, V., & Wennerberg, J. (2021). Akademiskt läsande och skrivande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144151045
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Bok / Antologi
Dimenäs, J. (2020). Vetenskap och beprövad erfarenhet : forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147129188
Andrée, M., Bladh, G., Carlgren, I., & Tväråna, M. (Red.). (2021). Ämneslärarens arbete : didaktiska perspektiv (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127828902
Läsanvisning:valda delar
Bok / Antologi
Hildebrand, S. (1969). Skola för demokrati (1 uppl.). Stockholm: Sveriges radio.
Läsanvisning:Finns tillgänglig som PDF på Canvas
Bok / Antologi
Larsson, E., & Westberg, J. (Red.). (2019). Utbildningshistoria : en introduktion (Tredje upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121192
Läsanvisning:Valda delar, se kurshandboken
Bok / Antologi
2. Didaktiska grundfrågor
Andrée, M., Bladh, G., Carlgren, I., & Tväråna, M. (Red.). (2021). Ämneslärarens arbete : didaktiska perspektiv (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127828902
Bok / Antologi
Dimenäs, J., & Taflin, E. (2018). Teaching in Action: A Model to Understand the Complexity of Teachers’ Decisions in Teaching Mathematics. International Journal of Advance Research in Education & Literature (ISSN: 2208-2441), 4(1), 10-24. DOI: 10.53555/nnel.v4i1.584
Tidskriftsartikel
Larsson, E., & Westberg, J. (Red.). (2019). Utbildningshistoria : en introduktion (Tredje upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121192
Bergseth, L., Granath, C., & Sköld, J. (2020). Digital kompetens och källkritik i praktiken : metodhandbok med undervisningsexempel (Första upplagan). Stockholm: Sanoma utbildning. ISBN: 9789152357804
Läsanvisning:Valda delar, se kurshandboken
Bok / Antologi
De Leyn, T., Waeterloos, C., De Wolf, R., et al. (2021). Teenagers’ reflections on media literacy initiatives at school and everyday media literacy discourses. Journal of Children and Media, 16(2), 221-239. DOI: 10.1080/17482798.2021.1952463
Tidskriftsartikel
Larsson, A. (Red.). (2024). Att undervisa om kontroversiella frågor : didaktiska utmaningar och möjligheter (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151110844
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.