von Ahlefeld Nisser, D. (2021). Professionella pedagogiska samtal för en inkluderande skolkultur (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144142593
Bok / Antologi
Bagger, A. (2021). Specialpedagogisk kunskapsbedömning. I Å. Hirsh, & C. Lundahl (Red.), Hållbar bedömning ( ss. 250-268). Stockholm: Natur & Kultur.
Hirsh, Å., & Lundahl, C. (Red.). (2021). Hållbar bedömning : bildning, välbefinnande och utveckling i skolans bedömningsarbete (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827301
Bok / Antologi
Hirsh, Å., & Lundahl, C. (2021). Prolog. I Å. Hirsh, & C. Lundahl (Red.), Hållbar bedömning: bildning, välbefinnande och utveckling i skolans bedömningsarbete. ( ss. 12-26). Stockholm: Natur & Kultur.
Kapitel i bok (antologi)
Hirsh, Å. (2021). Hållbar dokumentation. I Å. Hirsh, & C. Lundahl (Red.), Hållbar bedömning: bildning, välbefinnande och utveckling i skolans bedömningsarbete. ( ss. 85-105). Stockholm: Natur & Kultur.
Kapitel i bok (antologi)
Hirsh, Å., & Lundahl, C. (2021). Epilog. I Å. Hirsh, & C. Lundahl (Red.), Hållbar bedömning: bildning, välbefinnande och utveckling i skolans bedömningsarbete. (1 uppl., ss. 383-395). Stockholm: Natur & Kultur.
Kapitel i bok (antologi)
Lindqvist, G. (2022). Inkludering - ett verktyg för skolan? Dekonstruktion och (re)konstruktion av inkluderingsbegreppet med utgångspunkt i rektorers, speciallärares och specialpedagogers erfarenheter.. Paideia, 24(2), 18-28. Hämtad från https://uu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1711366&dswid=8136. ISSN: 1904-9633
Tidskriftsartikel
Lindqvist, G., & Rodell, A. (2015). Stöd och anpassningar : att organisera särskilda insatser (Första upplagan). Stockholm: Gothia Fortbildning. ISBN: 9789188099136
Bok / Antologi
Nilholm, C. (2020). Perspektiv på specialpedagogik (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144138626
Bok / Antologi
Nilholm, C., & Göransson, K. (2014). Inkluderande undervisning – vad kan man lära av forskningen? (1 uppl.).
Läsanvisning:kap. 3,4,5,6 läses
Övrigt:Finns i kursrummet.
Bok / Antologi
Pramling Samuelsson, I., & Pramling, N. (2010). Vad betyder barns perspektiv för utvärdering och utveckling?. I S. Eklund (Red.), Bedömning för lärande - en grund för ökat kunnande ( ss. 31-43). Stiftelsen SAF i samverkan med Lärarförbundet.
Övrigt:Finns i kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Skolverket. (2022). Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram (Skolverkets allmänna råd med kommentarer). Stockholm. Hämtad från https://www.skolverket.se/publikationer?id=10021.
Skolverket. (2022). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Stockholm.
Läsanvisning:Hämtas på Skolverket hemsida
Myndighetspublikation
Sverige. (2017). Skollagen (2010:800) : med lagen om införande av skollagen (2010:801) (Åttonde upplagan). Stockholm: Wolters Kluwer. ISBN: 9789139115694
von Ahlefeld Nisser, D. (2011). Kunskapande samtal i (special)pedagogisk verksamhet. I Praktiknära utbildningsforskning vid Högskolan Dalarna. Nr: 2011:2 ( ss. 1-21).
Kapitel i bok (antologi)
von Ahlefeld Nisser, D. (2017). Can collaborative consultation, based on communicative theory, promote an inclusive school culture?. Issues in Educational Research, 27(4), 874-891.
Läsanvisning:Alternativ till Ahlefeld Nisser, D. von (2011). Kunskapande samtal i (special)pedagogisk verksamhet. I Bartholdsson, Å. & Hultin, E. (2011). Praktiknära utbildningsforskning vid Högskolan Dalarna. Nr: 2011:2
Tidskriftsartikel
Persson, B. (2019). Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap (4 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147129751
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.