Antón, M. (2015). "Shifting trends in the Assessment of Classroom Interaction". I Markee (Red.), The Handbook of Classroom Discourse and Interaction ( ss. 74-89). West Sussex, UK: John Wiley & Sons.
Kapitel i bok (antologi)
Bachman, L., & Damböck, B. (2017). Language Assessment for Classroom Teachers (Oxford Handbook for Language Teachers). Oxford: Oxford University Press.
Bok / Antologi
Blommaert, J., & Backus, A. (2013). "Superdiverse repertoires and the individual". I de Saint-Georges, & Weber (Red.), Multilingualism and multimodality: Current challenges for educational studies ( ss. 11-32).
Kapitel i bok (antologi)
Borgström, E. (2012). "Vad räknas som belägg för skrivförmåga?: Ett textuellt perspektiv på skrivuppgifter i den svenska gymnasieskolans nationella prov". Sakprosa, 6(1), 1-34.
Tidskriftsartikel
Brunfaut, T. (2016). Assessing listening. I D. Tsagari, & J. Banerjee (Red.), Handbook of Second Language Assessment ( ss. 97-109). De Gruyter.
Läsanvisning:97-109
Kapitel i bok (antologi)
Eckes, T., Müller-Karabil, A., & Zimmerman, S. (2016). Assessing speaking. I D. Tsagari, & J. Banerjee (Red.), Handbook of Second Language Assessment (1 uppl., ss. 147-159). De Gruyter.
Kapitel i bok (antologi)
Ekström, L., Appelgren, A., Hafsteinsdóttir, E., et al. (2019). Läsförståelse och undervisning om lässtrategier ([Elektronisk resurs]). Solna: Skolforskningsinstitutet. Systematisk översikt 2019:02.
Bok / Antologi
Isaacs, T. (2016). Assessing speaking. I D. Tsagari, & J. Banerjee (Red.), Handbook of Second Language Assessment (1 uppl., ss. 131-141). De Gruyter.
Jakobson, L. (2022). A Model for Analyzing Teachers’ Written Feedback on Adult Beginners’ Writing in Swedish as a Second Language. Languages, 7(2), s. 74. DOI: 10.3390/languages7020074
Tidskriftsartikel
Lee, I. (2017). Classroom Writing Assessment and Feedback in L2 School Contexts (1 uppl.). Singapore: Springer. ISBN: 978-981-10-3924-9
Bok / Antologi
MacMillan, F. (2016). Assessing reading. I N. Tsagari, & J. Banerjee (Red.), Handbook of Second Language Assessment (1 uppl., ss. 1-324). De Gruyter.
Läsanvisning:Avsnitt 1-3, 113-117
Kapitel i bok (antologi)
Mark, M., & Palmér, A. (2017). Utvecklande tolkningsgemenskap? : matrisanvändning, interaktion och kontext i bedömningssamtal om ett nationellt prov i muntlig framställning (1 uppl.). Uppsala: Uppsala universitet.
Bok / Antologi
McNamara, T. (2012). "Language Assessments as Shibboleths: A Poststructuralist Perspective". Applied Linguistics, 33(5), 564-581.
Tidskriftsartikel
Sahlée, A. (2016). "Hur löser de uppgiften? En studie av underkända och högt betygsatta provtexter i svenska och svenska som andraspråk". Språk & Stil, (26), 195-229.
Tidskriftsartikel
Tengberg, M. (2016). Rätt mätt?. Kapet, 12(1), 21-37.
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.