Här kan du se vilken kurslitteratur som ingår i din utbildning.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Sök litteraturlista
Litteraturlista för:
Fastställd 2024-11-15
Läs- och skrivinlärning för förskollärare i förskoleklass (GSV2P9)
V3LSM (VT25, 25%, Dag, Distans, Falun, Omg. 1, U)
Litteratur
Alatalo, T. (2017). ”Kalle, du kan ju läsa!” Förskoleklasslärare synliggör förskoleklasselevers skriftspråksutveckling. Nordic Journal of Literacy Research, 3(0), 1-18. DOI: 10.23865/njlr.v3.479
Tidskriftsartikel
Alatalo, T. (2021). Högläsning: didaktik för språk-, läs- och skrivutveckling (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144137889
Gibbons, P. (2016). Stärk språket, stärk lärandet: språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet (4 uppl.). Stockholm: Hallgren & Fallgren. ISBN: 9789173828772
Lundberg, I. (2007). Bornholmsmodellen – vägen till läsning. Språklekar i förskoleklass. Stockholm: Natur och Kultur.
eller Lundberg, I., Rydkvist, M. & Strid, A. (2018). Bornholmsmodellen – språklekar i förskoleklass. Stockholm: Natur och Kultur.
Text
Lundberg, I., & Herrlin, K. (2014). God läsutveckling: kartläggning och övningar (3 uppl.). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127437517
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.