Fauvel, J. (1991). Using history in mathematics education. For the learning of mathematics, 11(2), 3-6.
Tidskriftsartikel
Fried, M. (2001). Can mathematics education and history of mathematics coexist?. Science and education, 10(4), 391-408.
Tidskriftsartikel
Furinghetti, F. (2000). The history of mathematics as a coupling link between secondary and university teaching. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(1), 43-51. DOI: 10.1080/002073900287372
Tidskriftsartikel
Jankvist, U. T. (2009). A categorization of the “whys” and “hows” of using history in mathematics education. Educational Studies in Mathematics, 71(3), 235-261. DOI: 10.1007/s10649-008-9174-9
Tidskriftsartikel
Panasuk, R. M., & Bolinger Horton, L. (2013). Integrating History of Mathematics into the Classroom: Was Aristotle Wrong?. Journal of Curriculum and Teaching, 2(2), 37-46. DOI: 10.5430/jct.v2n2p37
Tidskriftsartikel
Skolverket. (2022). Läroplaner, ämnesplaner och kursplaner i matematik med bedömningskriterier. Hämtad från https://www.skolverket.se/.
Läsanvisning:Senaste utgåvorna
Myndighetspublikation
Länkar till artiklar.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.