Deuze, M., & Prenger, M. (Red.). (2019). Making media : production, practices, and professions (1 uppl.). Amsterdam: Amsterdam University Press. ISBN: 9789462988118
Bok / Antologi
Florén, T. (2010). Talangfabriken : om organisation av kunskap och kreativitet i skivindustrin (1 uppl.). Stockholm: Acta Universitatis Stockholmiensis. ISBN: 9789186071462
Övrigt:Länk till texten finns i kursrummet.
Bok / Antologi
Referenslitteratur
Faulkner, R. R., & Anderson, A. B. (1987). Short-Term Projects and Emergent Careers: Evidence from Hollywood. American Journal of Sociology, 92(4), 879-909. DOI: 10.1086/228586
Tidskriftsartikel
Haynes, J., & Marshall, L. (2017). Reluctant entrepreneurs: musicians and entrepreneurship in the ‘new’ music industry. The British Journal of Sociology, 69(2), 459-482. DOI: 10.1111/1468-4446.12286
Läsanvisning:Fri resurs
Tidskriftsartikel
Hepworth-Sawyer, R., Hodgson, J., King, L., & Marrington, M. (Red.). (2020). Gender in music production (1 uppl.). New York: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN: 9781138613379
Bok / Antologi
Hepworth-Sawyer, R., Hodgson, J., Paterson, J., & Toulson, R. (Red.). (2019). Innovation in music : performance, production, technology, and business (1 uppl.). New York, NY: Routledge. ISBN: 9781138498211
Bok / Antologi
Hughes, D. (2016). new music industries : disruption and discovery (1 uppl.). Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan. ISBN: 9783319403632
Läsanvisning:Finns som E-bok
Bok / Antologi
Johansson, O. (2020). Songs from Sweden : shaping pop culture in a globalized music industry (1 uppl.). Singapore: Palgrave Macmillan. ISBN: 9789811527357
Läsanvisning:Finns som E-bok
Bok / Antologi
Lieb, K. J. (2018). Gender, branding, and the modern music industry : the social construction of female popular music stars (2 uppl.). New York, NY: Taylor & Francis Ltd. ISBN: 9781138064164
Bok / Antologi
Mixerman. (2012). Zen and the art of producing (1 uppl.). Milwaukee, WI: Hal Leonard Books. ISBN: 9781458402882
Bok / Antologi
Peterson, R. A., & Anand, N. (2004). The Production of Culture Perspective. Annual Review of Sociology, 30(1), 311-334. DOI: 10.1146/annurev.soc.30.012703.110557
Tidskriftsartikel
Renman Claesson, K., & Wainikka, C. (2014). Konstjuridik : med konstnären i fokus (1 uppl.). Stockholm: Norstedts juridik. ISBN: 9789139014874
Bok / Antologi
Wainikka, C. (2007). Upphovsrätten i mediebranschen: en fråga om avtal. Svensk juristtidning, 92(7), 599-622.
Tidskriftsartikel
Wikström, P. (2020). music industry : music in the cloud (Third edition.). Cambridge, UK: Polity. ISBN: 9781509530137
Bok / Antologi
Wlömert, N., & Papies, D. (2016). On-demand streaming services and music industry revenues — Insights from Spotify's market entry [Elektronisk resurs]. (2 uppl.). Hämtad från https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2015.11.002.
Läsanvisning:Fri resurs
E-bok eller PDF
Zdanowicz, G., & Bambrick, S. (2020). game audio strategy guide : a practical course (1 uppl.). New York: Routledge. ISBN: 9781138498334
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.