Digitala resurser i undervisningen är ett forsknings- och utvecklingsprojekt som riktar sig till skolhuvudmän och lärare som tillsammans med en följeforskare vill bepröva erfarenheter och bidra till att öka forskningsbaserad kunskap om undervisning och lärande i gymnasieskolans undervisning. Huvudmannen får genom följeforskningsprojektet stöd för att utveckla undervisningen utifrån beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund. Som en följd av Covid-19-utbrottet har behov av mer kunskaper om undervisning och digitalisering i den svenska skolan uppmärksammats. Syftet med detta projekt är att synliggöra, ta tillvara, dokumentera och dela gymnasielärarnas nya förvärvade kunskaper i samband med Covid-19-pandemin om att undervisa med digitala resurser för att skapa kunskaper om hur digitala resurser kan användas fortsättningsvis för att utveckla elevernas lärande i undervisningen. I förlängningen syftar projektet till mer likvärdig utbildning för varje elevs rätt till den bästa utbildningen eleven kan få.
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.