Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.
Stängningen av nuvarande kvällssupport innebär en anpassning till de generella öppettiderna för supportfunktionerna vid högskolan.
– I en tid med begränsade resurser och byte av lärplattform behöver vi säkerställa en effektiv resursanvändning och möta behoven hos våra lärare. Vi har därför beslutat att koncentrera vår support till dagtid. Vi är övertygade om att denna förändring kommer att säkerställa en mer effektiv och ändamålsenlig support till våra lärare, säger Joacim L von Garaguly, avdelningschef avdelningen för stöd i utbildning och forskning.
En analys av nuvarande support visar att endast ett fåtal ärenden inkommer till IKT-supporten under kvällstid, vilket ytterligare motiverat beslutet att fokusera resurserna till dagtid.
IKT-supporten, känt som Supportcaféet, hjälper till kring frågor som rör högskolans digitala lärmiljö; att hitta och arbeta i lärplattform, mötesrum i Zoom, inspelad media i Playportalen, kursvärderingsverktyget Sunet Survey.