Du som besvarat undersökningen har bidragit med värdefull input som kommer hjälpa både organisationen och din avdelning/enhet att identifiera vad som bör bevaras och vad som behöver utvecklas inom arbetsmiljöområdet.
Under januari och februari kommer ledningen analysera resultatet och ta fram en handlingsplan för hela organisationen. Det är en process som kräver reflektion och prioritering av de områden som behöver åtgärdas för att förbättra arbetsmiljön och verksamheten. I februari påbörjar varje institution och dess avdelningar arbetet med att utveckla egna handlingsplaner, baserade på sina specifika resultat, behov och förutsättningar. Arbetet med att ta fram handlingsplan kommer genomföras som workshop, där du som medarbetare har stor möjlighet att engagera dig och påverka arbetet framåt.
Pulsmätningar införs för att se om vi är på rätt väg
För att följa upp åtgärderna i handlingsplanerna kommer vi under 2025 och 2026 genomföra pulsmätningar. Pulsmätningarna kommer ge oss möjlighet att se om våra åtgärder har gett önskade effekter och om vi behöver göra justeringar.