Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.
![Illustration av ett Covid-19 virus.](https://du.imagevault.media/publishedmedia/p4rjiebnaes0udskco5v/Objekt-2102.jpg)
Planeringsgruppen leds av högskoledirektören och består av representant för prefekterna, hr‐avdelningen, fastighetsavdelningen, biblioteket, avdelningen för studentservice, studenterna, arbetsmiljöombuden samt en kommunikatör.
Planeringsgruppens uppdrag innebär att:
- Genomföra löpande bevakning av situationen kring covid-19, samordning av åtgärder samt initiering av nya åtgärder.
- Ansvara för att utarbeta förslag till rektorsbeslut kopplat till covid-19.
- Ansvara för övergripande kommunikation i samband med covid-19-hanteringen.
Högskolan följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer när det gäller covid-19 och därutöver fattar rektor, som myndighetschef, de beslut som är nödvändiga. Planeringsgruppens uppdrag pågår tills vidare.